گزارش نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه

رئیس جمهور کشورمان گفت: افزایش نرخ ارز قاعدتاً دلایل روانی و تبلیغاتی دارد و من اینجا به مردم اعلام می کنم که نسبت به آینده امیدوار باشند و مطمئن باشند که آینده ای بهتر در پیش خواهد بود.

کد خبر : 61263
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 - 13:26

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“ ،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بعد از قرن ها که در نظام استبدادی در رنج و تحقیر بودند و ده ها سال کشور در اختیار قدرت های بیگانه بود مردم تصمیم گرفتند تا عزت، استقلال، آزادی و پاک کردن کشور از انواع فسادها و بی عدالتی ها را محقق سازند، گفت: انقلاب به پیروزی رسید و امروز پس از ۳۹ سال شاهد مشارکت، نشاط و استقامت مردم در برابر انواع تهدیدها و موفقیت در عرصه های داخلی و خارجی هستیم. اینها آرمان هایی است که تعیین کننده راه ما برای قرن های پیش رو است.

 

 

روحانی ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران گفت: پس از قرن ها که مردم ما تحت نظام استبدادی در رنج و تهدید بودند و ده ها سال کشور در اختیار قدرت های بیگانه بود، مردم تصمیم گرفتند تا حاکمیت ملی، عزت، استقلال، آزادی و پاک کردن کشور از انواع فسادها و بی عدالتی ها را محقق سازند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب ما پس از ۳۹ سال با مشارکت مردم و نشاط و استقامتی که در برابر انواع تهدیدهای فراوان در عرصه داخلی و خارجی از خود نشان دادند امروز در بالاترین جایگاه ها ایستاده اند.

 

 

وی ادامه  داد: هیچ وقت نیست که مردم از اصل آزادی، استقلال، حاکمیت ملّی، مبارزه با استبداد و استعمار و ایستادگی در برابر متجاوزین و مبارزه با فساد دست بردارند.

 

 

باید صدای نسل جوان شنیده شود

رئیس جمهور با بیان اینکه باید صدای نسل جوان که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند شنیده شود گفت: تنها شنیدن کافی نیست و جوانان نمی خواهند که صرفاً صدای آنها شنیده شود بلکه آنها دارای ایده ها، افکار و خواست هایی هستند که باید آنها را شنید و پذیرفت.

روحانی یادآور شد: جوانان دنیای جدیدی می بینند و ما باید راه های پیشنهادی آنها را ببینیم، مطالعه کنیم و با آنها به گفتگو بنشینیم و راهی که آنها مشاهده می کنند و مسیری که می پسندند باید در اراده و خواست حاکمیت همواره تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: امروز سطح معلومات و دانش عمومی جوانان ما با دیروز متفاوت است و این نشان می دهد که ما باید عالم به زمانه باشیم که اگر این طور نباشد انجام وظیفه برای ما سخت خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم علاوه بر ادامه همه آرمان های انقلاب اسلامی، دو هدف مهم را تعیین کرده و پیش می برد. اشتغال مولد و مبارزه با فقر مطلق دو هدف عمده دولت است که ما این دو هدف را در بودجه سال ۹۷ هم مورد توجه عمیق قرار دادیم.

روحانی اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس هم لایحه بودجه ای را که تقدیم آنها شده است را با رعایت این نکات بررسی کنند تا ما بتوانیم در برابر این وعده هایی که به مردم داده ایم، سربلند بیرون بیاییم.

 

 

نرخ ارز کنونی را متعادل نمی بینیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلار در بازار یک اقدام از جانب دولت به جهت تأمین بودجه به حساب می آید یا خیر؟ گفت: ما نرخ ارز کنونی را متعادل نمی بینیم و این رقم باید به تعادل برسد. افزایش نرخ دلار نسبت به هفته های گذشته حتماً نمی تواند دلایل تجاری داشته باشد. چرا که ما در تأمین ارز و همچنین مخارج ارزی تراز مثبت داریم.

روحانی با بیان اینکه برخی می گویند دولت خودش ارز را گران می کند، تصریح کرد: این موضوع درست نیست چرا که زمانی دولت این کار را انجام می دهد که دچار کسر بودجه باشد. اما ما امسال نه تنها کسر بودجه نداریم بلکه تمام آنچه در ابتدای سال تصویب شده، که با همان ارقام در حال اجرایی شدن است.

رئیس جمهور گفت: بنابراین افزایش نرخ ارز قاعدتاً دلایل روانی و تبلیغاتی دارد و من اینجا به مردم اعلام می کنم که نسبت به آینده امیدوار باشند و مطمئن باشند که آینده ای بهتر در پیش خواهد بود. حتی در زمینه ارزی نیز شرایط ما بهتر از حال حاضر و گذشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ما ۳۰ میلیارد دلار فاینانس خارجی در اختیار داریم که در بودجه ۱۲ میلیارد دلار آن تصمیم گیری شده است که این نشان از روند رو به رشد فضای اقتصادی و ارزی ما دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در خصوص این ارقام فاینانس خارجی تصمیماتی اتخاذ شده که برخی را بانک مرکزی اعلام کرده و در آینده هم موارد دیگری اعلام خواهد شد.

 

 

 

امسال برای اشتغال منابع مالی گذاشتیم/دولت اعتراض مردم را می شنود

حسن روحانی در پاسخ به سوال مهر مبنی براینکه  یکی از ریشه های  اعتراضات اخیر به وضعیت معیشت و اقتصاد بازمی گردد. شما این روزها مدام از شنیدن صدای مردم سخن می گویید. آیا صدای مردمی که به بیکاری، تورم، ناکارآمدی مدیران و رفاه زدگی آنها اعتراض داشتند، را شنیدید؟ اگر پاسخ مثبت است چه تصمیماتی گرفته اید؟ آیا رئیس جمهور برنامه ای برای تغییر تیم اقتصادی دارند؟  گفت: اشکال اول من به این سئوال است. شما وقتی خواست مردم را فقط در بخش اقتصاد می برید همین نشنیدن صدای مردم است. البته مردم در زمینه اقتصادی هم اعتراض دارند اما مردم در روابط خارجی، مسائل فرهنگی و اجتماعی هم اعتراض دارند. گوش ما باید شنوا باشد و بداند مردم چه می خواهند.

وی افزود: شما اگر به خبرگزاری خود مراجعه کنید می بینید منتشر شده که مسیر تورم ما رو به پایین بود نشان می دهد که مسیر ما درست بوده رشد اقتصادی ما در سال ۹۱ منهای ۶/۱ بوده است، سال گذشته رشد ما دو رقمی بوده این نشان می دهد مسیر دولت درست بوده  البته این نشان نمی دهد مشکلات مردم حل شده.

رئیس جمهور ادامه داد: ما مستمری مستمری بگیران را بیش از سه برابر کردیم این یعنی به بخش فقر و مردمی که در رنج هستند توجه داریم. در تبصره ۱۴ بودجه امسال برای ریشه کنی فقر مطلق بودجه گذاشتیم. در تبصره ۱۸ بودجه امسال برای اشتغال منابع مالی گذاشتیم به این معنی است که ما توجه داریم.

وی افزود: اینکه شعار دولت مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال است یعنی به اعتراض مردم احترام می گذارد و صدای مردم را می شنود. در بین دولت های قبل این دولت رسا ترین صدا را داشته و گفته اعتراضات را می شنود مسئولان کشور اصل اعتراض را شنیدند من هم خوشحالم که همه می گویند باید اعتراض مردم را می شنوند این خیلی خوب است.

وی ادامه داد: خطی به برجام اضافه نخواهد شد.

ادامه دارد…

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.