نسرین ستوده از قاضی پرونده خود شکایت کرد

وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری که در حبس به سر می‌برد از شکایت موکلش علیه قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات خبر داد.

کد خبر : 86359
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 12:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، پیام درفشان روز شنبه  با اعلام این خبر گفت که صدور حکم خارج از کیفرخواست موضوع مواد ۲۸۲،۳۳۵ و ۳۴۱ قانون آیین دادرسی کیفری، عدم رعایت بی طرفی موضوع مواد دو و سه قانون آیین دادرسی کیفری، بازداشت غیرقانونی بر خلاف اصل ۳۲ قانون اساسی و ماده ۱۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری و تخلفات عدیده ارتکابی، علت شکایت موکلش علیه قاضی پرونده بوده است.
این وکیل دادگستری توضیح داد: در تاریخ ۳۰ آبان سال ۹۴ برای نسرین ستوده در دادسرای امنیت به اتهام اجتماع و تبانی به جهت ارتکاب جرم ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، پرونده تشکیل و مستند به مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی از دادگاه ذی صلاح تقاضای کیفر می‌شود.
درفشان افزود: پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال می‌شود و دادگاه در تاریخ ۱۲ شهریور سال ۹۵ به تشکیل جلسه دادرسی اقدام کرده و بنابر محتویات دادنامه صادره، بر خلاف کیفرخواست بزه انتسابی را مشمول ماده ۵۱۰ قانون مجازات اسلامی دانسته و موکل را به تحمل ۵ سال حبس محکوم کرده است.
وی گفت: در اجرای دادنامه صادره، قاضی اجرای احکام شعبه اول دادسرای اوین نسبت به اعلام اعتراض قانونی به دادگاه صادر کننده حکم اقدام می‌کند و بیان می‌دارد در کیفرخواست درخواست رسیدگی به موارد اتهامی دیگر بر اساس مستندات مورد ادعا شده اقدام شده است ولی دادگاه به صدور حکم تحت عنوان اتهامی متفاوت بدون ذکر مستندات اقدام کرده است.
وکیل مدافع نسرین ستوده ادامه داد: قاضی صادر کننده حکم بدون نیاز به بیان مستندات و با اصرار بر حقانیت تخلفات قانونی انجام پذیرفته، صرفاً تاکید می‌کند که مجموعه فعالیت‌های متهم مشمول ماده ۵۱۰ قانون مجازات اسلامی است که بر همین اساس و تخلفات عدیده دیگر از قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات شکایت کردیم.
نسرین ستوده وکیل دادگستری است که ۲۳ خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.
وی شهریور سال ۸۹ هم بازداشت و به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.
وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال زندان آزاد شد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.