نرخ بیکاری اردبیل در پاییز امسال ۹.۲ درصد اعلام شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در پاییز امسال نرخ بیکاری در این استان به اذعان مرکز آمار ایران ۹.۲ درصد محاسبه شده است.

کد خبر : 64340
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 - 10:37

 

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین“، قاسم رحیمی ظهر شنبه جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل تصریح کرد: این در حالی است که در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری ۱۵.۶ درصد بوده و با کاهش قابل توجه به رتبه ششم کشوری دست یافتیم.

وی افزود: این تغییرات در وضعیتی است که میانگین نرخ بیکاری در کشور و در پاییز سال گذشته ۱۲.۳ درصد بوده که در پاییز امسال به ۱۱.۹ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان متذکر شد: نرخ بیکاری در بهار نیز ۱۳.۵ درصد در سال گذشته و به همین میزان در سال جاری محاسبه شده است.

رحیمی ادامه داد: نرخ بیکاری تابستان نیز از ۱۴.۸ درصد در سال گذشته به ۹.۹ درصد در سال جاری تنزل یافته است.

وی در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز اضافه کرد: نرخ مشارکت در پاییز سال ۹۵، ۴۳.۴ درصد بوده و در پاییز امسال به ۴۴.۷ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی میانگین کشوری از ۳۸.۹ درصد در پاییز سال گذشته به ۴۰.۱ درصد در پاییز امسال افزایش یافته است.

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.