نخست‌وزیر کانادا خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد

نخست‌وزیر کانادا با اشاره به نبود روابط دیپلماتیک با ایران، تأکید کرد که اتاوا باید سفارت خود در تهران را پس از ۱۴ سال بازگشایی کند.

کد خبر : 1879155
تاریخ انتشار : جمعه 26 ژوئن 2026 - 9:17

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، مارک کارنی اعلام کرد کشورش به دلیل نداشتن حضور دیپلماتیک در کشورهایی مانند ایران، در موضع ضعف قرار دارد و باید سفارتخانه‌های خود را در تهران و کاراکاس بازگشایی کند.

وی با اشاره به مشکلات ارائه خدمات کنسولی، گفت نبود سفارت کانادا در کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا، رسیدگی به امور شهروندان کانادایی را با دشواری‌های جدی مواجه کرده است.

نخست‌وزیر کانادا خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شدنخست‌وزیر کانادا خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد

کارنی تأکید کرد که بازگشایی دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در این کشورها می‌تواند به بهبود خدمات کنسولی و تقویت ارتباطات دیپلماتیک کمک کند.

کانادا در سال ۲۰۱۲ در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، سفارت این کشور در تهران را تعطیل کرد و روابط دیپلماتیک با ایران را به حالت تعلیق درآورد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − دوازده =