نتانیاهو پیشتاز انتخابات کنست رژیم صهیونیستی

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی از پیشتازی ائتلاف نتانیاهو حکایت دارد.

کد خبر : 143229
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 10:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ائتلاف راست افراطی به ریاست نتانیاهو تاکنون بیشترین تعداد کرسی را بدست آورده است.

به گزارش آرتی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند نتایج اولیه پس از شمارش ۶۲ درصد آرای انتخابات کنست این رژیم، از پیشتازی جناح راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو و شانس بیشتر او برای تشکیل کابینه آتی این رژیم خبر می‌دهد.

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که پس از شمارش ۶۲ درصد آرا، حزب لیکود ۳۳ کرسی، یش عتید ۲۵ کرسی، صهیونیسم مذهبی ۱۴ کرسی، وحدت ملی ۱۲ کرسی و شاس ۱۲ کرسی به دست آوردند.

بنابراین، ائتلاف نتانیاهو تاکنون ۶۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی در کنست را دارد، در حالی که ائتلاف ضد نتانیاهو دارای ۴۷ کرسی است. در همین حال احزاب بلد، فهرست متحد عربی و مرتز نتوانستند از این آستانه عبور کنند.

پیش از این، «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق که حکایت از پیشتازی ائتلاف راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» داشت، گفت که منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات می‌ماند.

بیست و پنجمین دوره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی (کنست) که پنجمین انتخابات در کمتر از چهار سال گذشته است، دیروز سه‌ شنبه برگزار شد. الجزیره اعلام کرد که ۷۱.۳ درصد واجدین شرایط رای‌دهی در انتخابات رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند.

چهار کابینه قبلی این رژیم که با ائتلاف احزاب کوچکتر تشکیل شده بود همگی به شکست انجامید؛ برخی ناظران سیاسی احتمال شکست ائتلاف بعدی چه به رهبری لاپید یا رهبری نتانیاهو را هم دور از انتظار نمی‌دانند. مساله‌ای که بن بست سیاسی در این رژیم را عمیق‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد.

طبق گزارش کان نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که ۶۷۸۸۸۰۴ نفر واجد شرکت در این انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی هستند.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.