نتانیاهو با یک شو مسخره به دنبال ایجاد بهانه برای ترامپ جهت خروج از برجام است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نتانیاهو با ادعای جدیدش درباره برنامه هسته‌ای ایران، به دنبال رساندن ایران هراسی به نقطه اوج است، گفت: نتانیاهو با این شو مسخره می‌خواهد خوراکی فراهم کند تا ترامپ به بهانه آن از برجام خروج پیدا کند.

کد خبر : 74078
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 - 7:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، کمال دهقانی در واکنش به ادعای نتانیاهو در خصوص تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی در تهران، گفت: برای بررسی این موضوع باید نگاهی به استراتژی و راهبرد آمریکا و اسرائیل انداخت. آمریکا برای تثبیت رژیم صهیونیستی و تسخیر بیت‌المقدس و تبدیل آن به پایتخت اسرائیل هر کاری می‌کند که موضع‌گیری‌های قبل از آن به وضوح مشخص است.

وی افزود: ترامپ به عنوان اولین اقدام سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس برگرداند. از طرف دیگر ناامنی را در سوریه، عراق و افغانستان تشدید کرد و اختلافات بین کشورهای جهان اسلام را دامن زد که نمونه آن را می‌توان در جنگ یمن مشاهده کرد. اینها تاکتیک‌هایی است تا فشار به کشورهای مستقل وارد شود و آنهایی که وابسته هستند نیز میزان وابستگی‌شان را افزایش دهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آخرین تاکتیک شو نتانیاهو است که سعی می‌کند ایران‌هراسی را به نقطه اوج خود برساند، با این تاکتیک می‌خواهد آمریکا بیشتر در منطقه اسلحه بفروشد و کشورهای وابسته به آمریکا را وابسته‌تر کند. آنها می‌خواهند این کشورها علیه ایران متحد شوند تا در نهایت همان کاری که بر سر صدام آوردند بر سر ایران بیاورند و حمله کنند ولی نمی‌دانند که پاسخ کوبنده‌ای خواهند گرفت.

دهقانی ادعای نتانیاهو را یک شو مسخره دانست و گفت: نتانیاهو خود را در حد یک شومن پایین آورد و همچون افرادی که معرکه می‌گیرند ظاهر شد و به مردم دروغ گفت. او می‌خواست با این شو خوراکی به ترامپ دهد تا چند روز آینده از برجام خارج شود، ولی ما نقشه و راهبرد آنها را می‌دانیم و متاسفیم که برخی کشورهای منطقه از آنچه بر سرشان می‌آید، عاجز هستند.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.