نام ترامپ از انتخابات درون‌حزبی ایالت ایلینوی هم حذف شد

یکی از قضات ایالت ایلینوی در حکمی اعلام کرد که رییس جمهور سابق آمریکا نمی تواند در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در این ایالت شرکت کند.

کد خبر : 1280202
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 18:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، تریسی پورتر، قاضی دادگاه «کوک کانتی» در ایالت ایلینوی آمریکا اعلام کرد که اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، او را برای حضور در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایلینوی فاقد صلاحیت کرده است.

این قاضی دستور حذف نام ترامپ را از برگه‌های رأی صادر کرده و به تیم حقوقی وی برای درخواست تجدیدنظر دو روز فرصت داده است. این حکم از اول مارس لازم الاجرا خواهد بود. انتخابات مقدماتی ایلینوی ۱۹ مارس برگزار خواهد شد.

قاضی ایلینوی با ارجاع به «ماده شورش» در متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا حکم رد صلاحیت ترامپ را صادر کرده است. براساس این ماده، مقامات پیشین آمریکا در صورت مداخله در شورش یا آشوب، از بازگشت به مناصب دولتی یا نظامی منع شده‌اند.

این سومین تلاش ایالتی برای رد صلاحیت ترامپ محسوب می‌شود. پیش‌تر ایالت‌های کلرادو و مِین با استناد به ماده فوق به‌دنبال رد صلاحیت ترامپ بودند. هرچند، تصمیم نهایی دراین‌باره به حکم دیوان عالی آمریکا بستگی دارد.

ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ماه نوامبر آمریکا محسوب می‌شود.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.