نارنجکی که در زمین‌بازی کودکان قصرشیرین خنثی شد

فرمانده انتظامی قصرشیرین از پیدا شدن یک عدد نارنجک دستی عمل نکرده به جای مانده از دوران دفاع مقدس در حاشیه این شهر خبر داد.

کد خبر : 60163
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 10:12

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، سرهنگ عنایت فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نارنجک دستی از نوع ‘چهل تیکه’ بود که در یک زمین خالی که در آن تعدادی از کودکان در حال بازی بودند، یافت شد.

 

وی اظهارکرد: به محض مشاهده و اطلاع مردمی، پلیس در محل حضور یافت که با هماهنگی انجام شده، نیروهای مرکز مین زدایی در محل حضور یافتند و نسبت به انتقال آن به منظور خنثی سازی اقدام کردند.

 

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مین و مواد منفجره عمل نکرده به شکل پراکنده در برخی از مناطق این شهرستان مرزی وجود دارد، مردم به محض مشاهده هرگونه مواد منفجره به پلیس ۱۱۰ و یا نیروهای پاکسازی مرکز مین زدایی اطلاع دهند و از دست زدن، جا به جایی و انتقال این گونه اشیا به طور جدی خودداری کنند.
وی همچنین از مردم خواست از جمع آوری ضایعات جنگی و نگهداری آنها در محل زندگی خود خودداری کنند.

 

 

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

 

 

اکنون شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب چند تیم و نیروهای تخریب چی و ناظر و عوامل پشتیبانی در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری زمین های آلوده به مین هستند.

 

بازنگری به صورت دستی و ۲ گروه مکانیزه توسط گروه های پاکسازی در منطقه در حال انجام است و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.

 

 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش ۲۷ هزار تن جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.