ناتو ۷ دیپلمات روس را اخراج کرد

دبیر کل ناتو، ینس استولتنبرگ روز سه شنبه ۷ فروردین در طی یک کنفرانس مطبوعاتی خبر از اخراج هفت دیپلمات روسیه و منع تصویب اعتبارنامه سه دیپلمات دیگر خبر داد. این عمل در واکنش به اقدام مسکو در ترور یک جاسوس دوجانبۀ روس در خاک بریتانیا با گاز اعصاب انجام می‌شود.

کد خبر : 69589
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1397 - 17:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از یورونیوز، استولتنبرگ همچنین گفت که به این ترتیب تعداد دیپلمات‌های روسیه در ناتو از ۳۰ نفر به ۲۰ نفر کاهش می‌یابد. روسیه تا پیش از این دارای بیشترین تعداد دیپلمات در بین دیگر اعضای پیمان ناتو بوده است. دبیر کل ناتو اذعان داشت: «این عمل پیام روشنی به روسیه می‌فرستد که اقداماتی از این دست برای روسیه هزینه‌آور خواهد بود».

پیش از این خبر رسیده بود که دست‌کم چهارده کشور عضو اتحادیه اروپا تا هفتۀ آینده ماموران اطلاعاتی و همچنین دیپلمات‌های روس را از کشورهایشان اخراج خواهند کرد.

دبیرکل ناتو در ادامه گفت که تقاضای اعتبارنامه سه دیپلمات روس در بروکسل، مقر ناتو نیز رد شده است. وی با این حال اضافه کرد که متحدان ناتو از طریق شورای روسیه-ناتو، کانال‌های گفتگو را با روسیه باز نگه‌ خواهند داشت. شورای روسیه – ناتو که فعالیت آن در ژوئن ۲۰۱۴ پس از بحران کریمه مدتی متوقف شد، مجمعی است که مقامات روسیه و ناتو انتقادها و نارضایتی خود را از طریق آن مطرح می‌کنند.

ناتو در انتظار سفیر جدید روسیه در دفتر مرکزی ناتو در بلژیک است. آخرین سفیر روسیه در ناتو، الکساندر گروشکو در بهمن ماه گذشته بروکسل را ترک کرد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.