میانمار برای ممانعت از بازگشت مسلمانان در مرز بنگلادش مین گذاری کرد

سازمان عفو بین الملل شواهدی را منتشر کرده است که بر اساس آن نیروهای ارتش میانمار با مین گذاری در مناطق مرزی این کشور با بنگلادش از بازگشت آوارگان مسلمانان روهینگیا به ایالت آراکان جلوگیری می کنند

کد خبر : 31948
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 10:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان عفو بین الملل شواهدی را منتشر کرده است که بر اساس آن، نیروهای ارتش میانمار با مین گذاری در مناطق مرزی این کشور با بنگلادش قصد دارند مانع بازگشت آوارگان مسلمانان روهینگیا به ایالت آراکان شوند.

این سازمان با ارائه تصاویری از مین هایی که توسط روستاییان مشاهده و کشف شده است، اعلام کرد که با بررسی کارشناسان مشخص شده که این مین ها از نوع PMN-1 است که استفاده از آنها طبق قوانین بین المللی ممنوع است.

تیرانا حسن، مسئول امور بحران در سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با اشاره به تحقیقات این سازمان در ایالت آراکان اظهار داشت: این مین ها ضد نفر بوده و در منطقه تانگ پیو لت وال در مرز این کشور کشف شده است.

حسن با اشاره به ایجاد اردوگاهی در مرز بنگلادش برای مسلمانان آراکانی که از خشونت ها در میانمار گریخته اند، افزود: آنها برای تامین مایحتاج اولیه خود در تلاش برای رفتن به روستاهایشان هستند. اما میانمار برای جلوگیری از بازگشت آنها این مناطق را مین گذاری کرده است. در یک هفته گذشته سه نفر در اثر انفجار مین زخمی شده و یک تن نیز جان باخته است.

وی این اطلاعات را به نقل از شاهدان عینی عنوان کرد.

حسن همچنین استفاده ارتش میانمار از سلاح های مرگبار در گذرگاه های شلوغ مرزی علیه مردم آراکان را تهدیدی بزرگ دانست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای استرالیا، روسیه و اسرائیل آموزش و تجهیز نیروهای ارتش میانمار را بر عهده دارند، از آنها خواست تا شریک این جنایات علیه بشریت نباشند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.