مومیایی چند هزار ساله هلندی به تهران رسید

مدیر موزه ملی ایران گفت: مومیایی چند هزارساله هلندی و مجموعه آثار نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» به موزه ملی ایران منتقل شد.

کد خبر : 85941
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1397 - 9:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، شامگاه یکشنبه اول مهر ماه، مجموعه آثار نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» از کشور هلند همراه با کارشناسان این موزه به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و سپس تحت حفاظت ویژه به موزه ملی ایران منتقل شد.
بنا به گفته جبرئیل نوکنده، رییس کل موزه ملی ایران، نمایشگاه پس از پایان چیدمان آثار، سه شنبه ۱۰ مهرماه با حضور مقام های عالی رتبه دو کشور گشوده خواهد شد و تا ۳ ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: آثار نمایشگاه شامل ۳۳۱ ظرف سفالین و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی و سفال قرون ۱۹ و ۲۰ و آثار دیگر است که در سه بخش باستان‌شناسی، سفال و نقاشی‌های این دو قرن هلند به نمایش درمی آید.
نمایشگاه باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس شامل بیش از ۳۰۰ اثر از آثار باستان شناسی و آثار هنری قرون ۱۸ تا ۲۰ هلند است.
مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور نیز فروردین امسال به ایرنا گفته بود: «بریتیش میوزیوم» انگلستان در اواخر بهار و موزه تاریخی هلند در اوایل پاییز امسال، میزبان نمایشگاهی از اشیای باستانی ایران خواهند بود که نمایشگاه اول هنوز تحقق پیدا نکرده است.
به گزارش ایرنا، موزه درنتس (Drents) در شهر آسن (Assen) هلند قرار دارد، این موزه با بیش از ۱۶۰ سال قدمت، در استان درنته در شمال هلند بوده و دارای آثاری از دوره های پیش از تاریخ تا هنر معاصر است.
موزهٔ ملی، معروف به «موزه مادر ایران»، سال گذشته در راستای رونق بخشی به مراودات و تبادلات نمایشگاهی بین المللی با موزه های مطرح دنیا، برنامه هایی را طراحی و اجرا کرد که با استقبال چشمگیر مردم و مسئولان مواجه شد.
بر همین اساس، نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایش آثار باستانی از ارمنستان در مهرماه، آثاری از کره جنوبی در آبان ماه و ۵۶ اثر متعلق به موزه لوور فرانسه در اسفند ماه ۹۶ در موزه ملی برپا شد که نمایش ۵۶ اثر موزه لوور از تمدن های جهان با تمدید در اواسط تیر به پایان رسید.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.