موتورسواران ناشناس ،حسینیه «درکه» را به آتش کشیدند

آتش‌سوزی مهیب در حسینیه قدیمی «سادات» درکه با خسارت سنگینی مهار شد.سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: این حریق در ساعت ۱:۴۵ بامداد پنجشنبه به آتش‌نشانی اعلام شد و بسرعت مأموران دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند

کد خبر : 53351
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 - 9:49

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، محل حادثه حسینیه یک طبقه بود که در آن یک نیم‌طبقه به‌صورت بالکنی ساخته شده بود. داخل این حسینیه مقداری فرش، موکت و لوازم دیگر قرار داشت که دچار حریق شده بود و آتش‌نشانان بسرعت از گسترش حریق جلوگیری کردند. در این حادثه کسی مصدوم نشده است و پس از اطفای حریق ایمن‌سازی محل برای بررسی علت حادثه از سوی مأموران پلیس آغاز شد.
تصویر آتش افروزاندر دوربین مدار بسته
سیدحسن میرجلیلی، یکی از اعضای هیأت امنای حسینیه سادات به «تسنیم» گفت: بامداد هفتم دی‌، همسایه‌ها متوجه شعله‌های آتش در حسینیه شدند. با توجه به شدت آتش‌سوزی، امکان خاموش کردن آتش فراهم نبود که بلافاصله موضوع به آتش‌نشانی گزارش شد. با توجه به فضای حسینیه وسایل موجود در داخل آن بسرعت شعله ور شد و متأسفانه امکان ورود به محیط نبوده و در کوتاهترین زمان همه جا را آتش فرا گرفت و سرانجام ساعت ۲ بامداد آتش خاموش شد.
بر اساس تصاویر دوربین‌های اطراف حسینیه یک موتور‌سیکلت با دو راکب دیده شده‌اند که یکی از آنها از تیر چراغ برق مجاور حسینیه بالا رفته و از یک سمت حسینیه که بالای منبر بوده، اقدام به شکستن شیشه کرده و مواد آتش ساز را به داخل ساختمان پرتاب کرده و هر دو متواری شده‌اند. هنوز عاملان این آتش‌سوزی دستگیر نشده‌اند اما پلیس امنیت پیگیر این موضوع است و دوربین‌های اطراف ولنجک را نیز رصد کرده‌اند.
جلیلی افزود: درکه تنها همین حسینیه را دارد. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم در زمانبندی مشخص آن را بازسازی کنیم و تلاش می‌شود تا محرم سال آینده شرایط لازم برای برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه فراهم شود. متأسفانه در پی این آتش‌سوزی خسارت زیادی به حسینیه وارد شده و تعدادی از کتل‌ها، علم‌ها و فرش‌های حسینیه از بین رفته است.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.