مهلت سه ماهه برای ترخیص خودروهای سواری در گمرک

گمرک ایران براساس بخشنامه ای، مهلت سه ماهه برای ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود به گمرک، مناطق آزاد و ویژه تعیین کرد.

کد خبر : 70193
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1397 - 5:28

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، در این بخشنامه به گمرکات اجرایی سراسر کشور تاکید شده که خودروهای با حجم موتور زیر ۲۵۰۰ سی سی و با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار با محاسبه ۴۰ درصد سود بازرگانی بیشتر از ماخذ حقوق ورودی تعیین شده می توانند ترخیص شوند.
همچنین در این بخشنامه آمده که تمدید ثبت سفارش خودروی سواری صادره در سال ۱۳۹۵ موجود در گمرک که قبض انبار آنها تا ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ است، به تامین خدمات پس از فروش نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران نهم اسفندماه ۹۶ در بخشنامه ای اعلام کرد ترخیص همه خودروها (به استثنای خودروهای مربوط به محل مصوبات جانبازان و معلولان) که تا پیش از نهم دی ماه ثبت سفارش شده و پذیرش درخواست ابطال اظهارنامه های مربوط، فقط به اعلام شماره ثبت سفارش، شرح موضوع و هماهنگی با این مرکز قبل از هرگونه اقدام منوط است.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی شانزدهم اسفندماه ۹۶ اعلام کرد: خودروهای لوکس یا غیر لوکس از اقلامی است که تعیین تکلیف حکمی شده و تعیین تکلیف اجرایی آنها متولیان دیگری دارد؛ ضمن آنکه در ماده هفت آیین نامه قاچاق کالا و ارز، به صادرات این کالاها اشاره شده که تاکنون اتفاق نیفتاده است.
بااین حال ۲۱ اسفند پارسال، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر یا قبض انبار معتبر در اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی به تاریخ نهم دی ماه ۹۶ و پیش از آن، با رعایت پرداخت حقوق ورودی و برخورداری از شرایط آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو در زمان ورود خودرو به کشور مجاز است.
براین اساس، خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی و کمتر که دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی بوده‌اند، بدون الزام به رعایت مصوبه مربوط به خودروهای دارای ارزش بیشتر از ۴۰ هزار دلار، با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی مازاد بر ماخذ حقوق ورودی، قابل ترخیص است.

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ASANTRADING یکشنبه , ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

аfariin matlab khobi bood