منطقه یورو سرحال‌تر از همیشه/ورق در ژاپن برگشت

سفارش ماشین‌آلات ژاپن در ماه آوریل ۵.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

کد خبر : 681945
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 6:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که تولید صنعتی منطقه یورو در آوریل پس از رکود در ماه مارس، بیش از حد انتظار بازگشت زیرا افزایش تولید کالاهای سرمایه‌ای مانند ساختمان‌ها و تجهیزات، کاهش تولید کالاهای مصرفی را جبران کرد.

اداره آمار اتحادیه اروپا یورواستات اعلام کرد که تولید صنعتی در ۲۰ کشوری که یورو را به اشتراک می گذارند در ماه آوریل یک درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۲ درصد افزایش داشت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که رشد ماهانه و سالانه ۰.۸ درصد باشد.

یورواستات اعلام کرد که تولید کالاهای سرمایه‌ای پس از کاهش ۱۵.۲ درصدی در ماه مارس، ۱۴.۷ درصد ماهانه در آوریل جهش کرد. افزایش تولید در ایرلند بسیار روشن بود و هیچ کشوری حتی نزدیک به افزایش ۲۱.۵ درصدی ایرلند نبود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید کالاهای سرمایه‌ای همچنین نیروی محرکه اصلی افزایش تولید در شرایط سالانه بود و کاهش شدید کالاهای واسطه‌ای، انرژی و کالاهای مصرفی بادوام را جبران کرد.

آمارهای دولتی ژاپن نشان داد که سفارش ماشین‌آلات ژاپن در آوریل ۵.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است که اولین افزایش ماهانه در سه ماه گذشته را نشان می‌دهد. این رشد از میانگین پیش‌بینی اقتصاددانان برای رشد سه درصدی در نظرسنجی رویترز بیشتر بود.

داده‌های دفتر کابینه نشان داد که سفارشات بر اساس سالانه، یک سری داده‌های بسیار نوسان که به عنوان شاخص اصلی مخارج سرمایه‌ای در ۶ تا ۹ماه آینده در نظر گرفته می‌شود، ۵.۹ درصد در مقابل پیش‌بینی افت هشت درصدی کاهش یافت.

برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، سفارشات ماشین‌آلات ۴.۶ درصد در سه ماهه بالاتر و ۱.۶ درصد در سال کاهش یافته است.


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.