معصومه ابتکار در دهه فجر به اردبیل سفر می‌کند/ بانک اطلاعات بانوان استان تکمیل می‌شود

مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل گفت: معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برای آگاهی از طرح‌ها، برنامه‌ها و مشکلات بانوان استان و افتتاح چندین پروژه در ایام دهه فجر به اردبیل سفر می‌کند.

کد خبر : 53924
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396 - 16:09

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، فریبا محمدلو پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی امور بانوان که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برای آگاهی از طرح‌ها، برنامه‌ها و مشکلات بانوان استان و افتتاح چندین پروژه در ایام دهه فجر به اردبیل سفر می‌کند.

وی گفت: از تمامی دستگاه‌های اجرایی درخواست شده است تا برنامه‌های خود را در حوزه بانوان در ایام دهه فجر جمع‌بندی و گزارش آن را به ستاد امور بانوان ارسال کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید ۲ برنامه شاخص خود در حوزه بانوان را اعلام کنند تصریح کرد: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده است و ما باید اکنون نقش اجتماعی و فرهنگی این قشر تاثیرگذار را در جامعه تبیین کنیم.

محمدلو با انتقاد از عدم توجه برخی مدیران به حوزه بانوان بیان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها با توجه به نقش ویژه زنان در اقتصاد مقاومتی و مصوبات ده‌گانه آن که به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است در این زمینه همکاری‌های لازم را با معاونت امور بانوان استانداری انجام نمی‌دهند که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مخابرات، پست و برخی دیگر از ادارات از جمله آنها هستند.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی بانوان در استان اردبیل در حال تکمیل شدن است و ما از تمامی دستگاه‌ها خواهشمندیم تا اطلاعات خود را در این زمینه برای ما ارسال کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه بیش از ۴۸ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: افزایش ۲۵ درصدی ثبت نام بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تشکیل ۳ انجمن مردم نهاد در حوزه بانوان، و رسیدن تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان به ۲۵ هزار و  ۵۰۰ نفر از جمله فعالیت‌هایی است که در سالهای گذشته در حوزه بانوان انجام شده است.

وی با اشاره بهاینکه در پایان دی ماه همایشی دو روزه با موضوع کارآفرینی بانوان در استان برگزار خواهد شد افزود: در اواسط بهمن ماه نیز دومین نمایشگاه توانمندی بانوان در استان دایر خواهد شد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.