معرفی کتاب پاریس، من و آن ماهی

انتشارات کوله پشتی کتابی را با عنوان «پاریس، من و آن ماهی» نوشته ناهید رحمدل منتشر کرد که در آن با داستانهای کوتاه به موضوع خودکشی رمانتیک در پاریس می پردازد.

کد خبر : 79582
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1397 - 17:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، این کتاب به قیمت ده هزار تومان در ۵۰۰ نسخه عرضه شده است.نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: این مجموعه داستان فراتر از شرح سفر یک توریست به سرزمین های دیگر است و حکایت از تصمیم هایی دارد که سالها بر جدیت آنها اصرار داریم اما در اصل شوخی بودند.

داستان ها حکایت یک توریست رویا پرداز و گیج است که زمینه سفر به کشور رویاهایش برای وی فراهم می شود. در طول سفر درگیر اتفاقاتی ساده، مضحک و گاه عجیب می شود که نمود بیرونی از به هم ریختگی روحی است. این آشفتگی ذهنی از مرگ یک دوست شروع می شود، به مرور تبدیل به اندوهی عمیقی می شود، با مشکلات دیگر زندگی در هم می پیچد، راههای امید را بر او می بندند، شور زندگی را در او کم می کند و فرضیه خودکشی را در ذهن او می پروراند.

پایگاه خبر ججین

او شوق خود را از دست داده اما در عین حال ستایشگر زندگی است و بنابراین تصمیم دارد آن را عاشقانه ترک کند و از این روست که با وسواس به مرگی شایسته و در خور رویاهای خود فکر می کند:« خودکشی رومانتیک»!

زمانی که فرصت این کار دست می دهد، با یک فکر از پیش پا افتاده اما واقعی عقب نشینی می کند، هنوز نمی داند که پشیمان شده، ترسیده یا از ابتدا به تخیلی پرداخته که جدی نبوده و تنها بهانه ای برای فرار ذهنی از سختی های زندگی بوده است. آنجاست که می فهمد که چنگ با این واقعیات زیسته، ساده نیست رهایی از آن عادت ها ساده نیست. به راحتی و ولنگارگونهه به زمان دیگری موکولش می کند و به زندگی عادی و طنزوار همیشگی خود ادامه می دهد…. .

این داستانها سراسر زندگی هستند. ساده و شیرین، طنزوار، رها و پیچیده مثل خود زندگی! داستانهایی که با مرگ شروع می شوند و به زندگی میرسند.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.