معرفی کتاب تا در محله گم نشوی نوشته پاتریک مودیانو

جایزه نوبل به مودیانو کمک کرد تا آثارش در سراسر دنیا خواننده داشته باشد، آثاری که نوآوری و فضای رمزآلود خاص خودشان را دارند.

کد خبر : 36141
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 - 11:06

 

 

معرفی کتاب تا در محله گم نشوی نوشته پاتریک مودیانو | پیشنهاد کتاب کتابیسم

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، تا در محله گم نشوی عنوان یکی از کتاب‌های نوبلیست فرانسوی پاتریک مودیانو است. پاتریک مودیانو در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه نوبل ادبیات شد و این کتاب هم در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است پس اگر تا در محله گم نشوی را صرفا به خاطر جایزه نوبل نویسنده‌اش می‌خوانید آنچه که به جایزه نوبل منجر شده است را در این کتاب نخواهید یافت! و باید در آثار قدیمی‌تر مودیانو سراغ آن را بگیرید. جایزه نوبل به مودیانو کمک کرد تا آثارش در سراسر دنیا خواننده داشته باشد، آثاری که نوآوری و فضای رمزآلود خاص خودشان را دارند.

مودیانو در جایی گفته است که گاهی اوقات احساس می‌کند که او فقط یک کتاب را دوباره و دوباره می‌نویسد. در واقع هم بین کتاب‌های او شباهت‌های زیادی وجود دارد که شاید مهم‌ترین آنها موضوع قابل اعتماد بودن خاطرات است. منظور تنها فراموش کردن اسامی افراد و کارها نیست؛ بلکه خاطره‌ی رویداهایی دور و نزدیک که برخی از آنها در لحظه گم شده‌اند و به فراموشی پیوسته‌اند و برخی از واقعیات با رویاها در هم تنیده شده‌اند که مرز بین رویا بودن یا واقعی بودن آن خاطره دیگر ملموس نیست.

مودیانو مشخصا درگیر این سوال سنتی اگزیستانسیال است که من چه کسی هستم؟ در کتاب‌هایش او بیش از همه چیز به دنبال پاسخی برای این سوال در خاطرات کنکاش می‌کند. مسئله‌ی هویت از اساسی‌ترین مسائلی است که مودیانو به آن توجه دارد. او همواره این تفکر را به تصویر کشیده است که زادگاه یا جایی که به آن متعلق هستید بخش جداناپذیری از هویت شما و اینکه چه کسی هستید به شمار می‌آید.

معرفی کتاب تا در محله گم نشوی نوشته پاتریک مودیانو | پیشنهاد کتاب کتابیسم

ژان دراگان شخصیت اصلی رمان تا در محله گم نشوی به تنهایی زندگی به دور از دنیا و خاطراتش از آن را می‌گذراند. تلفن او که به ندرت پیش آمده زنگ بخورد به صدا درمی‌آید و مرد آن سوی خط –ژیل اتولینی- خواستار قرار ملاقاتی است تا دفترچه تلفنی که پیدا کرده است و متعلق به ژان دراگان است به او پس بدهد. ماجرا به این جا ختم نمی‌شود ژان دراگان درگیر ماجراهایی می‌شود که او را وادار می‌کند چیزهایی از گذشته به خاطر بیاورد. این به یادآوردی خاطرات از اسامی شروع می‌شود، اسامی که اول هیچ معنایی برای او ندارند و هیچ تصویری از آنها ندارد اما رفته رفته به سرنخ‌هایی در پس ذهنش می‌رسد که به اسم آنی آستران ختم می‌شود.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.