معرفی کتاب «بی‌دین و استاد» نوشته دنیس راسموسن

کتاب «بی‌دین و استاد» نوشته دنیس راسموسن، روایت بزرگترین دوستی‌های فلاسفه و این که چگونه بر اندیشه مدرن تاثیر گذاشت، است.

کد خبر : 55855
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 - 11:25

معرفی کتاب

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، دیوید هیوم به عنوان یکی از مهمترین فیلسوفانی که تا به حال به زبان انگلیسی نوشته است تلقی می‌شود؛ اما در طول عمر به خاطر دیدگاه‌های شکاکانه مذهبی به عنوان “نابینای بزرگ” مورد انتقاد و حمله متقدین قرار گرفت. در مقابل، آدام اسمیت، استاد برجسته فلسفه اخلاق بود و اکنون اغلب به عنوان پدر بنیانگذار سرمایه‌داری شناخته می‌شود. به طور قابل ملاحظه‌ای، این دو، بهترین دوست برای زندگی‌شان در دوران بزرگسالی بودند که دنیس راسموسن آن را بزرگترین دوستی‌های فلسفی نامیده و به اشتراک می‌گذارد. بی‌دین و استاد اولین کتابی است که داستان مهیج دوستی این متفکران روشنگری و چگونگی تغییر این ایده‌ها را بازگو می‌کند.

این کتاب روابط هیوم و اسمیت را از اولین جلسه آنها در سال ۱۷۴۹ تا مرگ هیوم در سال ۱۷۷۶ نشان می‌دهد. درواقع کتاب توصیف آن است که چگونه آنها در مورد نوشته‌های یکدیگر نظر دادند، از کارهای یکدیگر و بلندپروازی‌های ادبی حمایت کردند و در مورد مسائل شخصی مشاوره می‌کردند، مهمتر از آن پس از نزاع هیوم با ژان ژاک روسو. اعضای روشنفکری پر جنب و جوش در روشنگری اسکاتلند، هیوم و اسمیت، بسیاری از دوستان و همتایان خود را ساختند، به انجمن‌های مشابه پیوستند و در بسیاری از موضوعات مشابه به فراتر از فلسفه و اقتصاد علاقه‌مند بودند- از روانشناسی و تاریخ تا سیاست و جنگ انگلیس با مستعمرات آمریکایی. این کتاب نشان می‌دهد که دیدگاه‌های خصوصی دینی اسمیت به موارد عمومی هیوم نزدیک‌تر است و هیوم بیشتر به اقتصاد کمک می کند و اسمیت به فلسفه .

کتاب «بی‌دین و استاد» نوشته دنیس راسموسن سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات هاردکور منتشر شده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.