معرفی ظرفیت‌های گردشگری را باید از ترکیه آموخت

جلال میرزایی با اشاره به اینکه جاذبه‌های توریستی ترکیه در هنگام پخش سریال‌های پرمخاطب ترکی تبلیغ می‌شود، از مسئولان صداوسیما خواست نسبت به این مهم ورود کنند‌.

کد خبر : 19604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 9:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی ، با اشاره به فرارسیدن فصل سفر و لزوم آشنایی با جاذبه‌های بکر مناطق مختلف کشور گفت: در فصل تابستان بیشتر سفر گردشگران به دلیل شرایط آب و هوا، به سمت استان‌ها و شهرهای شمال کشور است و در فصل بهار و اواخر زمستان به دلیل وجود مناطق و طبیعت زیبا و جاذبه‌های ایلام، خوزستان و جنوب، گردشگران به سمت استان‌های غربی، جنوبی و جنوب غرب کشور می‌روند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاصد جدید ناشناخته‌ زیادی وجود ندارد که روی آن تمرکز شود، گفت: در حال حاضر سطح آگاهی مردم بالا رفته و شبکه‌ها و سایت‌های مختلف فعالی هستند که به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برخی از گردشگران به طبیعت علاقمند هستند و برخی به جاذبه‌های دیگر افزود: برخی اهل غذای خاص در منطقه خاصی هستند، برخی نیز به دریا و رودخانه و شنا در مناطقی که دارای این امکان هستند سفر می‌کنند؛ ایلام با توجه به طبیعت کوهستانی و زیبایی که دارد، پوشیده از درخت بلوط است و رودخانه‌های این منطقه قابل شناکردن هستند و چندین سد دارد، همچنین غذاهای ارگانیک و با کیفیتی دارد که بیشتر گوشتی هستند نه مرغی؛ در ایلام گوشت را به صورت چنجه و بسیار عالی درست می‌کنند و از جاذبه‌های ایلام به شمار می‌رود.

جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری

میرزایی با تاکید بر اینکه معرفی مقاصد جدید گردشگری باید در سطوح مختلف صورت بگیرد، تصریح کرد: در هنگام پخش سریال‌های ترکی، می‌بینیم که در تبلیغات میان برنامه، جاذبه‌های توریستی ترکیه را که در فصل مناسب فیلمبرداری کردند، نشان می‌دهند و به معرفی آن می‌پردازند.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: صدا و سیما نیز باید در برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی که از تلویزیون پخش می‌شود، به جای تبلیغات شامپو و پفک و … جاذبه‌های ایران را به شکلی جذاب پخش کند و اگر این‌کار را انجام دهد، در معرفی مقاصد جدید گردشگری موفق خواهد بود اما متاسفانه در تبلیغات بسیار ضعیف هستیم./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.