معاون رفاه وزیر کار خبر داد ؛ تشدید فقر با تداوم شیوه فعالیت سیستم بانکی در کشور/ ثروتمندان ۳ برابر فقرا وام می‌گیرند

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از سیستم بانکی و اینکه چرا باید تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات نظام بانکی بهره‌مند شوند، گفت: دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به تسهیلات سه برابر دهک‌های فقیر در کشور است.

کد خبر : 47753
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 10:57

خبرگزاری فارس: تشدید فقر با تداوم شیوه فعالیت سیستم بانکی در کشور/ ثروتمندان ۳ برابر فقرا وام می‌گیرند

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، احمد میدری، معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش «تعاون محور سوم اقتصاد» با اشاره به اینکه برای کاستن از چهره خشن سرمایه‌داری، بخش تعاونی شکل گرفت، اظهار داشت: حضور تعاونی‌ها در کنار نظام‌های سرمایه‌داری غرب منجر به نفع عمومی مردم و نتایج مثبت بسیاری شد.

میدری، مشکلات فعلی بخش تعاون را به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد و افزود: معاونت امور تعاون وزارت تعاون درصدد حل مسائل و مشکلات بیرونی است، اما خود تعاونی‌ها باید مشکلات درونی‌شان را حل کنند و در این زمینه جدی‌تر از گذشته عمل کنند.

معاون وزیر رفاه همچنین نسبت به عملکرد بانک‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: براساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده، تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند، چرا که دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه ۳ برابر دهک‌های فقیر است، بنابراین سیستم‌های بانکی با این شیوه، فقر را تشدید می‌کنند.

معاون وزیر رفاه خاطرنشان کرد: سیستم‌های بانکی در کشور ما عمیق و بزرگ نیستند و در شیوه توزیع تسهیلات باید تغییر ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.