مصوبه واردات خودروهای کارکرده موجب تکاپوی خودروسازان شده است

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق پیرامون مجوز واردات خودروهای کارکرده منجر به رفت و آمدهای مستمر برخی خودروسازان در راهروهای مجلس شده است.

کد خبر : 408913
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 7:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص  اجازه واردات ‎خودروی کارکرده بدجوری بعضی‌ها رو به تکاپو انداخته است. از اعلام نظر عجولانه همراه با دستپاچگی برخی در وزارت صمت و رفت و آمدهای پر تردد و مستمر برخی خودروسازان در راهروهای مجلس!»

کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در مصوبه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد تا نسبت به واردات خودروهای سواری کار کرده با عمر کمتر از ۵ سال در سال آینده اقدام کند.

در این مصوبه آمده است که به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده‌ای به وزارت صمت اجازه داده می‌شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ کشور (کاربری شهری)، انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری مورد نیاز را وفق قوانین و مقررات موجود در خصوص واردات خودروهای با عمر کمتر از ۵ سال ثبت سفارش نمایند. آیین نامه نحوه اجرای این بند توسط وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات و خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

این مصوبه کمیسیون تلفیق، باید به تصویب نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی نیز برسد.


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.