مشکل اصلی ژیمناستیک فقدان وسایل لازم برای تمرینات است

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: مشکل اصلی ژیمناستیک نبود وسایل لازم برای تمرینات است چرا که بیش از ۱۵ سال است که وسایل تمرینی جدیدی در اختیار ملی‌پوشان قرار نگرفته‌است.

کد خبر : 56984
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 10:52

محمدرضا خیرخواه  ژیمناستیک

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، محمدرضا خیرخواه درباره آخرین وضعیت تیم ملی ژیمناستیک گفت: «ما در شرایطی پنجمین اردوی تیم ملی بزرگسالان را در استان مرکزی برگزار کردیم که پیش از این در استان‌های همدان، لرستان و دو دوره هم در قزوین اردوهایی را برگزار کرده‌بودیم. در این میان در مسابقات بین‌المللی اسلوونی در ۳ رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت کردیم و تجارب ارزنده‌ای نصیب تمامی ملی‌پوشان کشورمان شد به خصوص آنهایی که پیش از این تجربه حضور در مسابقات برون مرزی را نداشتند.»

وی ادامه داد: «ضمن اینکه در این مدت سعید‌رضا کیخا به مسابقات جام ستارگان ژاپن دعوت شد که توانست در وسیله خرک حلقه به مدال نقره دست پیدا کند. جالب اینجاست که نفر سوم این مسابقات سابقه قهرمانی جهان را کارنامه ورزشی‌اشداشت. برنامه بعدی تیم ملی در کرمان است که از ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه رقابت‌های انتخابی تیم ملی در بخش تک وسیله برگزار می‌شود و آنهایی انتخاب می‌شوند که نزدیکترین امتیاز را نسبت به قهرمان بازی‌های آسیایی به دست آورند.»

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک خاطرنشان کرد: «هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی جاکارتاست و تلاش داریم در این رقابت‌ها مدال کسب کنیم.برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی دوحه حمیدرضا بابایی فینالیست شد و بعد از آن هم هادی خناری نژاد و محمد رمضان پور به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا کردند. اینکه ژاپن، چین و کره‌جنوبی، برترین کشورهای جهان در رشته ژیمناستیک هستند، کار ما را برای گرفتن مدال سخت کرده‌است ولی همه تلاش‌مان را خواهیم کرد که این بار دست خالی به ایران برنگردیم.»

وی در مورد اینکه ملی‌پوشان در فاصله باقیمانده تا بازی‌های آسیایی چگونه می‌خواهند فاصله خود را با حریفان کم کنند تا به شانس بیشتری برای کسب مدال داشته باشند، اظهارکرد: «بزرگترین دغدغه ما آسیب‌دیگی ملی‌پوشان‌مان است که باید به گونه‌ای آنها را مدیریت کنیم که بچه‌ها از فرم ایده‌آل خارج نشوند و بتوانند سیر صعودی‌شان را دنبال کنند. ما عبدالله جامعی، سعیدرضا کیخا و هادی خناری‌نژاد را داریم که مستعد رسیدن به مدال هستند ولی اگر آنها همواره با دغدغه مصدومیت به تمرینات‌شان ادامه دهند، این نگرانی وجود دارد که نتوانند تیم را در مسابقات همراهی کنند.»

خیرخواه درباره اینکه مهم‌ترین نیاز تیم ملی ژیمناستیک حضور در مسابقات بین‌المللی است و اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون در این زمینه چه گام‌هایی برداشته است، تصریح کرد: «خانم درگاهی به رغم اینکه هنوز ۶ ماه هم از حضورش در فدراسیون نگذشته کمک کرده تا تیم ملی بتواند در ۳ رقابت بین‌المللی شرکت کند. حضور در این رقابت‌ها استرس را از ملی‌پوشان جدا می‌کند و آنها با تجربه بالاتری به رقابت‌های مهم‌تر می‌روند. بنابراین باید بگویم که ما از لحاظ اعزام با مشکل خاصی مواجه نبودیم.»

وی ادامه داد: «مشکل اصلی که به شدت ژیمناستیک ملی ما را اذیت می‌کند نبود دستگاه‌های لازم برای انجام تمرینات است. این مسئله‌ای است که ما بارها اعلام کرده‌ایم ولی ترتیب اثری داده نشده است. یک ست کامل وسایل ژرمناستیک یک میلیارد تومان است و به نظرم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید از فدراسیون ژیمناستیک حمایت کنند تا حداقل برای تیم ملی یک ست از وسایل فراهم شود. جالب است که در ۱۵ سال گذشته وسایل جدیدی در اختیار ژیمناست‌های ایران قرار نگرفته است و آخرین قولی که ما داریم بر این مبنا بوده که تا پایان امسال ست جدید وسایل در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرد.»

 

 



 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.