مسی برنده توپ طلا/ هالند به جایزه گردمولر رسید

امشب مراسم برترین‌های فوتبال جهان در پاریس برگزار شد و لیونل مسی برنده توپ طلای مردان و آیتانا بونماتی، ستاره بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا، موفق به کسب عنوان برترین بازیکن زن جهان شد

کد خبر : 980522
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 21:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، دوشنبه شب برنده توپ طلا مشخص شد. لیونل مسی مزد قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی را گرفت و توانست با کنار زدن ارلینگ هالند به توپ طلای ۲۰۲۳ فوتبال برسد.

1947647

مسی در قسمت هایی از سخنانش گفت:  هیچ شکی ندارم که ارلینگ هالند در سال‌های آینده برنده توپ طلا خواهد شد.

مراسم توپ طلا در سالن تئاتر شتله پاریس در فرانسه برگزار شد و لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی توانست بار دیگر ارزشمندترین جایزه فردی دنیای فوتبال را کسب کند. دیدیه دروگبا و سندی هریبرت مراسم دوشنبه شب را اجرا کردند.

پیش از شروع، دروگبا از دیوید بکام و گری لینه کر در پاریس استقبال کرد.

جایزه کوپا مربوط به بهترین بازیکن جوان نیز به جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید رسید تا اولین افتخار بزرگ دوران فوتبالش را به دست بیاورد.   بلینگام برای بوروسیا دورتموند بسیار عالی بود و در این فصل در ۱۳ بازی برای رئال مادرید ۱۳ گل به ثمر رسانده است.  جمال موسیالا برای جام کوپا ۲۰۲۳ دوم شد و پدری هافبک بارسلونا سوم شد.

جود بلینگهام روی صحنه: می خواهم از همه کسانی که مرا به این نقطه رسانده اند تشکر کنم. این حمایت برایم بسیار معنی دارد.

جایزه سوکراتس که درباره تاثیرات اجتماعی است به وینیسیوس رسید که تلاش زیادی برای مبارزه با نژادپرستی کرده است.   بازیکن رئال مادرید این جایزه را به خاطر کاری که برای کمک به کودکان در برزیل انجام داده است، دریافت کرده است.

این بازیکن برزیلی ۴ میلیون یورو برای موسسه وینی جونیور سرمایه‌گذاری کرده است که یک برنامه آموزشی کامل برای دانش‌آموزان بی بضاعت ارائه می دهد.

بارسلونا برترین باشگاه فوتبال زنان شد. این تیم پس از قهرمانی در لیگ زنان، سوپرکاپ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا، برنده برترین باشگاه زن سال شد. خوان لاپورتا این جایزه را دریافت کرد.

جایزه یاشین مربوط به بهترین دروازه بان سال به املیانو مارتینس از آرژانتین رسید.   مارتینس با آرژانتین در قطر قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد.   دروگبا از مارتینس درباره سیو قهرمانانه اش در جام جهانی مقابل فرانسه در پاریس از او سوال کرد. دوربین چندین بار به سمت ام باپه و دیدیه دشان رفت. دروگبا پس از چند بار هیاهو و هو کردن هواداران، از تماشاگران خواست تا کمی به این دروازه بان احترام بگذارند.

 

ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی، موفق شد جایزه گردمولر برای بهترین مهاجم سال را به دست بیاورد. او در این راه با رقیبانی مثل کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) و لیونل مسی (اینتر میامی)، روبرت لواندوفسکی (بارسلونا) و هری کین (تاتنهام و بایرن مونیخ) رقابت کرد، اما به دلیل عملکرد خوبش در تیم منچسترسیتی و نقش محوری برای این تیم در کسب سه گانه موفق به کسب عنوان بهترین مهاجم سال شد. هنگام کسب جایزه گل‌های او نمایش داده شد.

1947628

او به همراه پدر و همسرش در مراسم حضور داشت و بعد از دریافت جایزه گفت: “از تمام اطرافیانم تشکر می‌کنم. از هرکس که قدمی برای من برای رسیدن به اینجا برداشت. از هم‌تیمی‌هایم برای هر پاس گلی که در این راه به من رساندند.”

گری لینه‌کر و دیدیه دروگبا هنگام دادن جایزه به او، هوش و دقت او را در محوطه جریمه ستودند.

 

آیتانا بونماتی، ستاره بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا، موفق به کسب عنوان برترین بازیکن زن جهان شد.

بونماتی که حدود ۲ ماه قبل عملکرد درخشانی در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان داشت و از بازیکنان مؤثر در کسب اولین قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان بود؛ بعد از اتمام مسابقات به عنوان برترین بازیکن این جام انتخاب شد.

1947636

بارسلونااسپانیابونماتی امشب موفق شد برای سومین سال متوالی جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال جهان را در بارسلونا حفظ کند. این بازیکن ۲۵ ساله بعد از دو سال پیاپی که الکسیا پوتیاس به عنوان بازیکن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا برنده این جایزه شد؛ برای سومین سال متوالی موفق به اخذ این جایزه برای اسپانیا و بارسلونا شده است.

هت‌تریک بارسلونا و اسپانیا در توپ طلای زنان

هافبک بارسلونا از سال ۲۰۱۲ یعنی زمانی که تنها ۱۵ سال داشت وارد آکادمی بارسلونا شد و بعد از چهار سال حضور در رده‌های پایین‌تر از سال ۲۰۱۶ به تیم بزرگسالان اضافه شد. بونماتی از سال ۲۰۱۷ یعنی زمانی که ۲۰ ساله بود به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا دعوت شد. او به همراه تیم‌‌های زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال اسپانیا قهرمان اروپا و جام جهانی شده بود و با قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، موفق به قهرمانی در سه رده سنی در جهان شده است.

نواک جوکوویچ، تنیسور مطرح جهان، مسئول اهدای این جایزه به بونماتی بود، هافبک جوان بارسلونا بعد از دریافت توپ طلا از دستان جوکو گفت: از هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تشکر می‌کنم؛ همینطور از خوآن لاپورتا. بونماتی در ادامه گفت: از خانواده‌ام تشکر می‌کنم و جایزه رو تقدیم آن‌ها می‌کنم. ضمن اینکه تمام نامزدهای دریافت این عنوان شایسته دریافت جایزه بودند.

هافبک بارسلونا در پایان گفت: بجنگید برای اهدافی فراتر از آنچه در زمین برای او تلاش می‌کنیم. برای دنیایی آرام‌تر در سراسر جهان.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.