مرگ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد تا قبل یک سالگی

بر مبنای آمار یونیسف، در سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک پیش از رسیدن به نخستین سال زندگی خود جان باخته‌اند.

کد خبر : 54280
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1396 - 7:41

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است: در نخستین روز سال جدید میلادی در سراسر جهان ۳۹۰ هزار نوزاد به دنیا آمده‌اند که بسیاری از آنها پیش از نخستین سال زندگی می‌میرند.

یونیسف می‌گوید:‌ داده‌های موجود مشخص کرده است، بیش از نیمی از این میزان نرخ تولد مربوط به تقریبا ۹ کشور می‌‌شود.

این ۹ کشور به ترتیب شامل هند با ۶۹ هزار نوزاد، چین با ۴۴ هزار و هفتصد و ۶۰ هزار نوزاد، نیجریه با ۲۰ هزار و ۲۱۰ نوزاد، پاکستان ۱۴ هزار و نهصد و ۱۰ نوزاد، اندونزی با ۱۳ هزار و ۳۷۰ نوزاد، آمریکا با ۱۱ هزار و ۲۸۰ نوزاد، جمهوری دمکراتیک کنگو با ۹ هزار و ۴۰۰ نوزاد، اتیوپی با ۹ هزار و ۲۰ نوزاد و بنگلادش با ۸ هزار و ۳۷۰ نوزاد هستند.

تخمین‌های صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ارتباط با نوزادان به دنیا آمده در نخستین روز سال جدید میلادی، بر اساس مدارک موجود در سازمان ملل متحد است.

برمبنای آمار یونیسف، در سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک پیش از رسیدن به نخستین سال زندگی خود درگذشته‌اند.

یونیسف در گزارش خود یادآور شده است، ۸۰ درصد این کودکان را می‌توان از مرگ نجات داد، زیرا آنها به علت‌های اجتناب‌پذیری چون زایمان زودرس، عوارض زایمان و عفونت‌هایی چون مسمومیت خون یا ذات‌الریه می‌میرند.

انتهای پیام/

 

 

 

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.