مرگ در حوادث رانندگی ۲.۵ درصد افزایش یافت

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیر میزان مرگ ها به دلیل حوادث رانندگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲،۵ درصد افزایش دارد.

کد خبر : 83942
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397 - 7:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، سازمان پزشکی قانونی روز یکشنبه گزارش داد: در چهار ماه نخست امسال ۵ هزار و ۴۹۷ نفر در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵ هزار و ۳۶۲ نفر) ۲.۵ درصد رشد داشته است.
بر اساس آمارها، ۴ هزار و ۲۸۱ نفر از جانباخیتگان حوادث رانندگی چهار ماهه نخست امسال را مردان و هزار و ۲۱۶ نفر را نیز زنان تشکیل داده اند.

*فارس در رتبه اول
بر اساس این گزارش، استان های دارای بیشترین مرگ حوادث رانندگی به ترتیب، فارس با ۴۸۳، تهران با ۳۹۹ و خراسان رضوی با ۳۷۷ کشته هستند.
همچنین استان های ایلام با ۴۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۳ و یزد با ۷۴ کشته، کمترین میزان تلفات حوادث رانندگی را در بین استان های کشور در این بازه زمانی داشته اند.

*بیشترین کشته ها در راه های برون شهری
از ۵ هزار و ۴۹۷ کشته تصادفات ۴ ماهه امسال، ۳ هزار و ۶۸۵ نفر در حوادث برون شهری، هزار و ۴۰۰ نفر در حوادث درون شهری، ۴۰۹ نفر در حوادث جاده های روستایی است و محل فوت ۳ نفر نیز نامعلوم گزارش شده است.

*۱۲۳ هزار مصدوم
در گزارش پزشکی قانونی آمده است: ۱۲۳ هزار و ۳۰۲ نفر به علت مصدوم شدن در حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این میزان مراجعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۱۴ هزار و ۲۷۳ نفر) ۷.۹ درصد رشد را نشان می دهد.

* ۱۶۰۶نفر در تصادفات تیر کشته شدند
بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، هزار و ۶۰۶ نفر در حوادث رانندگی تیر امسال جان باختند از این میزان، هزار و ۲۶۳ نفر مرد و ۳۴۳ نفر زن بودند.
در تیر امسال، خراسان رضوی با ۱۳۴، فارس با ۱۲۸ و تهران با ۱۲۳، استان های دارای بیشترین میزان تلفات و ایلام با ۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ و البرز با ۱۵ نفر، کمترین میزان کشته ها را ثبت کردند.
در گزارش پزشکی قانونی تاکید شده است، با توجه به آغاز آخرین ماه تابستان و افزایش میزان مرگ های جاده ای در شهریور هر سال، از هموطنان درخواست می شود با حفظ آرامش در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات، ضمن تجربه سفری خوش و خاطره انگیز، از بروز حوادث دردناک و از دست رفتن جان عزیزانشان جلوگیری کنند.

 

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.