مردم کدام کشورها بیشترین و کمترین اعتماد را به دولت‌هایشان دارند؟

پایگاه اینترنتی فوربز در مطلبی به معرفی کشورهایی پرداخت که شهروندان آن‌ها بیشترین و کمترین اعتماد را به دولتهایشان دارند.

کد خبر : 21181
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 16:25

اعتماد به دولت در حوزه سیاسی موضوع بسیار حیاتی است. این امر به عنوان یک نیروی محرکه نه تنها برای توسعه اقتصادی یک کشور حائز اهمیت است؛ بلکه تصمیمات دولتی را موثرتر می‌کند و منجر به رعایت بیشتر قوانین و اصول نظام مالیاتی می شود.

 

یک دولت با محافظت از شهروندان، توجه به نیاز های آنها، ارائه خدمات مناسب، برآورد خواسته های ملی و جلب اطمینان مردم می تواند سطح اعتماد مردم را بالا ببرد.

بر اساس گزارش اخیر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اعتماد مردم به دولت ها در کشورهای مختلف به شدت متغیر است. به عنوان مثال، یونان در سالهای گذشته با مشکلات متعددی از جمله بحران پناهجویان، عدم تعقیب و کنترل سرمایه، انتخابات پی در پی و بحران اشتغال مواجه بوده که این روند باعث شده است اعتماد مردم به دولت یونان در سال ۲۰۱۶ به ۱۳ درصد کاهش یابد.

بی اعتمادی مردم کره جنوبی به دولت دموکراتیک موجب شد اواخر سال گذشته میلادی «پارک گئون هه» از سمت ریاست جمهوری این کشور استعفا دهد. او به سبب رسوایی مالی و دخالت یکی از دوستانش در امور دولتی دادگاهی  و بازداشت شد.

سطح اعتماد مردم آمریکا به دولت ترامپ نیز روز به روز در حال کاهش است. تعلل دولت درباره پیگیری دخالت روسیه در انتخابات این کشور مهمترین علت کاهش اعتماد مردم به دولت ترامپ است. تنها سی درصد مردم آمریکا به دولت اعتماد دارند.

جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و برآورده نشدن وعده های برکسیت  اعتماد مردم این کشور به دولت را به ۴۱ درصد کاهش داده است.

دولت روسیه و ترکیه نیز ۵۸ درصد از اعتماد مردم خود را کسب کرده اند. این در حالی است که دو کشور کانادا و هند به ترتیب با  ۶۲  و ۷۳ درصد بالاترین میزان اعتماد مردم به دولت را از آن خود کرده اند.

 

مردم کدام کشورها بیشترین و کمترین اعتماد را به دولت دارند؟+اینفوگراف

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.