مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن علاقه خود به نظام اسلامی را نشان می‌دهند

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهند که چقدر به نظام جمهوری اسلامی علاقه دارند.

کد خبر : 61582
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1396 - 21:01

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به ویژگی‌های دین اسلام اظهار کرد: این دین، یک دین اجتماعی است، نیازهای انسان متفاوت است برای تامین این نیازها چاره ای نیست جز این که انسان در یک اجتماع زندگی کند و هر اجتماعی هم نیاز به مدیر دارد.

وی ادامه داد: زندگی انسان هیچ‌گاه از بحران خالی نیست و در این راستا خداوند برنامه‌هایی را معین کرده است تا انسان در هنگام وقوع بحران چه کارهایی را انجام دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسانی که به سلاح ایمان مجهز است، در برابر پیشامدها، ضعف و عجز را به خود راه نمی‌دهد، دادن روحیه به مردم اهمیت زیادی دارد، افرادی که صبر و تحمل در برابر حوادث دارند، خداوند به آن‌ها اجر و مزد بالایی می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی، فرهنگ‌سازی در جامعه را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: از نظر عقلی و اسلامی باید ساختمان‌ها به گونه‌ای ساخته شود که دارای استحکام باشد و این مساله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی ادامه داد: براساس روایات، انسان به آن اندازه که به مردم خدمت‌رسانی کند و از وجودش نفعی به مردم برسد، نزد خداوند کرامت دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در اسلام کسانی که در حوادث به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، فضیلت بسیاری دارند، آن چیزی که در عمر دارای اهمیت است، خدمت‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: در اسلام هر چقدر که خدمت به مردم وسیع‌تر باشد، ثواب بیشتری خواهد داشت، انقلاب اسلامی هم یک خدمت بود، مردم پیش از انقلاب زیر سیطره استبداد زندگی می‌کردند و کرامت انسانی نداشتند.

آیت‌الله نوری همدانی شرط بقای انقلاب اسلامی را اتحاد دانست و تصریح کرد: خداوند انقلاب را به ما اعطا کرد و باید در نگهداری از آن تلاش کنیم؛ مدیران باید خدمت‌گزاری به مردم را یک توفیق برای خود بدانند و در خدمت کردن به مردم کوشش کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اغتشاشات اخیر توسط عوامل بیگانه و از طریق فضای مجازی هدایت می‌شد خاطرنشان کرد: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهند که چقدر به نظام جمهوری اسلامی علاقه دارند.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.