مراکش به زودی سفارت خود را در اراضی اشغالی افتتاح می‌کند

یک مجله فرانسوی از آمادگی مراکش برای افتتاح سفارت خود در اراضی اشغالی و سفر وزیر خارجه مراکش به اراضی اشغالی در تابستان جاری خبر داد.

کد خبر : 139954
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 10:18

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، مجله فرانسوی “ژون آفریک” نوشت، مراکش برای افتتاح سفارت خود در اراضی اشغالی آماده می‌شود.

این مجله در ادامه نوشت، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ۱۵ ژوئن گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در تابستان سال جاری به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد و دو سفارت رژیم صهیونیستی و مراکش افتتاح خواهند شد.

وزارت خارجه مراکش این ادعا را تکذیب نکرد و سخنگوی سفارت آمریکا در رباط این مساله را تایید کرد و گفت: همپیمانان آمریکا به زودی سفارت‌های خود را افتتاح خواهند کرد.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد، تقویت روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی “فرصت‌های جدیدی را برای صلح و شکوفایی در منطقه” ایجاد خواهد کرد.

سفارت آمریکا در رباط اعلام کرد، حضور رژیم صهیونیستی در رزمایش‌های “شیر آفریقایی ۲۰۲۲”، بزرگترین رزمایش نظامی در آفریقا که مراکش و آمریکا در برگزاری آن مشارکت دارند، گام دیگری در مسیر تقویت روابط میان دو طرف است.

آیلت شاکید، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز ژوئن گذشته در دیدار با بوریطه، آشکارا حمایت این رژیم از حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را اعلام کرده بود.

وزارت خارجه مراکش در بیانیه‌ای تاکید کرد: نشست بوریطه و شاکید نشان‌دهنده پایبندی دو طرف به ازسرگیری رسمی و کامل روابط است.

مراکش و رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را که در سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، با وجود مخالفت برخی از هیئت‌ها و احزاب مراکشی اعلام کردند.

دولت مراکش ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ نیز در اولین سفر یک هیئت رسمی اسرائیلی-آمریکایی به رباط، بیانیه مشترکی را با رژیم صهیونیستی و آمریکا به امضا رساند.

با وجود اینکه در مراکش از مساله فلسطین حمایت گسترده‌ای می‌شود اما اعتراض‌های هیئت‌های حامی فلسطینی‌ها در این کشور به عادی‌سازی دولت آن با رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای نداشت.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.