مرادی و رستمی به مسابقات جهانی وزنه‌برداری اعزام نخواهند شد

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: سهراب مرادی و کیانوش رستمی به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام نخواهند شد و پرونده نفرات اعزامی بسته شده است.

کد خبر : 133380
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 9:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، علی مرادی اظهار داشت: تیم ملی وزنه‌برداری اکنون در اردو بسر می‌برد و وزنه‌برداران در ۲ اردوی دیگر در مازندران و تهران حضور می‌یابند و حتی تیم ملی وزنه‌برداری زنان نیز از این ماه وارد اردو می‌شود و کادر فنی باید تشخیص دهد که کدام یک از وزنه‌برداران در مسابقات جهانی ازبکستان حضور خواهند یافت.

وی درباره حضور نیافتن شماری از وزنه‌برداران در اردوی تیم ملی بزرگسالان گفت: در اردوهای تیم ملی منعی برای حضور هیچ وزنه‌برداری وجود ندارد و کادر فنی در حدود یک ماه گذشته ۱۸ ورزشکار را به اردوی تیم ملی دعوت کرد اما برخی به بهانه‌های مختلف از حضور سر باز زدند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: باید فرصت برای دیگران مهیا شود. میانگین سنی وزنه‌برداران اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان  ۲۲ سال است و این فرصت برای بقیه مهیا شده و باید رقابت کنند. تیمی که اکنون در حال اعزام است، تیم امید و تیم دوم وزنه‌برداری ایران و این امر نشان می‌دهد که فدراسیون در پشتوانه‌سازی موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته جوانان ما عناوینی را مانند قهرمانی جهان کسب کردند و نخبگان آنها به بدنه تیم ملی بزرگسالان تزریق شدند. اگر اکنون علی داوودی در دسته فوق سنگین در اردو حضور ندارد، علیرضا یوسفی و آیت شریفی را در این دسته خواهیم داشت. در اوزان دیگر رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و رضا دهدار در دسته ۹۶ کیلوگرم را داریم. آنان نیز وزنه‌برداران توانمندی هستند. همچنین امیر حقوقی را در ۱۰۹ کیلوگرم و مصطفی جوادی را در وزن‌های پایین‌تر داریم. این وزنه‌برداران  پشتوانه‌هایی هستند که علاقمندان به ورزش برای اولین بار نام آنها را می‌شنوند و پیش‌بینی می‌کنم که آنها در نخستین رویداد بین‌المللی که رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ وزنه‌برداری جهان در ازبکستان است، عملکرد خوبی از خود به جای خواهند گذاشت.

مرادی با اشاره به غیبت دارندگان مدال طلای وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو در اردوی بزرگسالان تصریح کرد: سهراب مرادی و کیانوش رستمی به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام نخواهند شد زیرا در اردوها حضور نداشتند و پرونده نفرات اعزامی به پیکارهای جهانی ازبکستان بسته شده است. ما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بعد از این دوباره نفراتی را به اردوهای تیم ملی دعوت می‌کنیم دو همه مدعیان می‌توانند در قالب چارچوب فنی فدراسیون در اردو حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: تمام شد دورانی که کسی در بیرون از اردو و چارچوب قانون فدراسیون بگوید که خودم تمرین می‌کنم. تمام وزنه‌برداران باید در چارچوب مقررات فنی فدراسیون عمل کنند. دیگر مانند گذشته اجازه نخواهیم داد که هر فردی هر کاری که دلش خواست، انجام دهد و خاطیان مقررات فنی فدراسیون جایگاهی در وزنه‌برداری نخواهند داشت.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: قهرمانان ما الگو هستند و مقداری صبورانه به مسایل نگاه کنند و خود را در قالب مقررات فدراسیون قرار دهند و کادر فنی هم مثل پدر مسایل را پیگیری می‌کند. فدراسیون هم به تناسب موضوع با توجه به امکانات و منابع از وزنه‌برداران حمایت خواهد کرد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.