مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد : کاهش ۹۲ درصدی بارش‌ها در آبان ماه/ بارش در استان تهران ۹۸ درصد افت کرد

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه متوسط بارش در آبان ماه در استان تهران نسبت به بلند مدت ۹۸ درصد کاهش نشان می‌دهد، گفت: حجم ریزش‌های جوی در آبان ماه سال جاری نسبت به سال آبی گذشته کاهش ۹۲ درصدی را نشان می دهد.

کد خبر : 46292
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 7:58

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، حسن برنا با بیان این مطلب اظهار کرد: بارش در آبان ماه سال آبی ۹۷-۹۶ درمقایسه با سال آبی گذشته  و متوسط بلند مدت در کلیه ایستگاه های حوزه عملکرد شرکت کاهش چشمگیری را نشان می دهد.متوسط بارش آبان ماه در حوزه عملکرد شرکت (با احتساب سدهای استان تهران) دو میلیمتر است که نسبت به بارندگی ۲۴.۰۱ میلیمتری سال آبی گذشته و ۳۷.۷ میلیمتری متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش۹۲و ۹۵درصدی روبرو بوده ایم.

وی ادامه داد: حجم ریزش های جوی حاصل از بارش آبان ماه جاری ۳۲.۶۳  میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مشابه سال گذشته و بلندمدت کاهش قابل ملاحظه ای داشته است .

برنا با بیان اینکه متوسط بارش در آبان ماه سال جاری در محدوده سیاسی استان تهران ۷/۰ میلیمتر است، تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با مقدار ۱۹.۸ میلیمتر سال گذشته و ۳۱.۸ میلیمتر متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش ۹۷ و ۹۸ درصـــدی روبرو بوده ایم.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب همچنین یادآور شد: براساس آمار به دست آمده از ایستگاه های باران سنجی مبناء در سطح حوزه عملکرد شرکت در دومین ماه سال آبی۹۷-۹۶ مشخص شد که ایستگاه بارانسجی جوستان در حوضه آبریز سد طالقان با مقدار۱۷.۸ میلیمتر بیشترین بارش را در این ماه داشته است. همچنین در محدوده عملکرد استان تهران نیز بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه باران ســـنجی چشمه اعلاء با مقدار ۶ میلیمتر است.

برنا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های مناسب در نیمه دوم آذر ماه سال جاری امید است کمبودهای ذخائر آبی حتی الامکان به شرایط نرمال نزدیک شده و شاهد افزایش نزول رحمت الهی در سال آبی جدید در ماه‌های آتی باشیم. همچنین با توجه به تمرکز جمعیتی در استان تهران و لزوم تامین منابع آب پایدار و مطمئن برای شرب، صنعت و کشاورزی، دشت های استان وضعیت نامناسبی دارند که هموطنان باید نسبت به مصرف بهینه آب توجه لازم را داشته باشند چراکه با وقوع بارش های مقطعی وضعیت منابع آب بهبود نمی یابد.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.