محمد رسول‌اف و آل احمد عصر جمعه در تهران بازداشت شدند

محمد رسول اف و مصطفی آل احمد از مرتبطین با ضدانقلاب که در بحبوحه حادثه دلخراش متروپل آبادان اقدام به التهاب آفرینی و برهم زدن امنیت روانی جامعه کرده بودند با حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند.

کد خبر : 140077
تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1401 - 10:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد در بحبوحه حادثه دلخراش متروپل آبادان اقدام به التهاب آفرینی و برهم زدن امنیت روانی جامعه کرده بودند با حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند.

به گزارش فارس امروز عصر این دو نفر در تهران بازداشت شده‌اند. ماه گذشته محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد مبادرت به تهیه بیانیه تحت عنوان جمعی از سینماگران و با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» کرده بودند. این بیانیه‌ که آشکارا لحنی براندازانه داشت در فضای مجازی در قالب ترغیب به شکستن امنیت ملی کشورمان منتشر شد، در نهایت با اعلام برائت ۴۳ تن از هنرمندانی همراه بوده که نام‌شان به صورت غیرقانونی در فهرست اعلامی درج شده بود.

پایگاه خبر ججین

گفتنی است محمد رسول‌اف طی سالیان گذشته به خاطر اقدامات مخل امنیت ملی سابقه محکومیت قضایی داشت که با سوء استفاده از رافت اسلامی آزادانه مشغول فعالیت و فیلم‌سازی بوده است.

نگاهی به فعالیت‌های ضد نظام محمد رسول‌اف

رسول‌اف که از فعالان فتنه ۱۳۸۸ بود پس از محاکمه در آذر ۱۳۸۹ به شش سال حبس محکوم شد، با این همه در دادگاه تجدید نظر با رافت اسلامی، حکمِ زندان او به یک‌سال کاهش پیدا کرد.
این کارگردان که نامش با فیلم‌های ضد نظام و موهونی چون «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لِرد» سر زبان‌ها افتاد، بارها بدون مجوز آثار سیاه و پر از دروغ‌اش را به جشنواره‌های جهانی فرستاده است. «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند»فیلمی است که به دستگاه امنیتی ایران اتهام می‌زند و در واقع نوعی بازسازی فیلم آلمانی «زندگی دیگران» فلوریان هنکل فون دونرسمارک است. علی رغم تبلیغات گسترده حول این اثر، فیلم در محتوا بیشتر یک اثر تبلیغی و  بیانیه سیاسی است تا یک کار هنری. «دست نوشته‌ها نمی‌سوزند» در جشنواره‌های متعدد نمایش داده شد، تا اینکه محمد رسول‌اف برخلاف همکاری‌های بدون مجوز قبلی تصمیم گرفت با اخذ مجوز فیلم «لِرد» را بسازد. فیلم «لِرد» هم همان رویکرد سیاسی پیشین رسول‌اف را این بار حتی پر رنگ‌تر معطوف به سیاه‌نمایی و برجسته‌سازی فساد سیستماتیک دنبال کرده است. رسول‌اف در این فیلم به وضوح  مدافع حقوق بهائیان است.

پایگاه خبر ججین

رسول‌اف طی سال‌های اخیر همواره جزو نفراتی بوده است که کمپین‌های مختلفی را علیه نظام شکل داده است. از اتفاقات آبان ماه و خوزستان بگیر تا همین متروپل و بیانیه موهون«تفنگت را زمین بگذار».

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.