محمدرضا داورزنی: امیدواریم رئیس فیفا تحت تاثیر لابی‌ها قرار نگیرد

معاون وزیر ورزش با اشاره به سفر رئیس فیفا به ایران گفت: امیدواریم اینفانتینو واقعیت های ایران را ببیند و تحت تاثیر لابی ها برای جلوگیری از میزبانی ایران قرار نگیرد.

کد خبر : 60772
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 23:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، در پایان مجمع عمومی و فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک که در محل آکادمی برگزار شد محمدرضا داورزنی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره چهار ساله هیات رئیسه و هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک فردا به پایان می رسد. به همین دلیل و با توجه به ابلاغ قانون انتزاع و لزوم تصویب اساسنامه جدید، مجمع امروز تشکیل شد و با رای موافق اعضای مجمع مصوب شد که تا زمان برگزاری انتخابات مدیریت فعلی پارالمپیک به کار خود ادامه دهد.

تصویب اساسنامه پارالمپیک تا دو، سه ماه آینده
وی در این رابطه ادامه داد: امیدواریم تا دو، سه ماه آینده اساسنامه کمیته پارالمپیک تصویب شود و بعد از آن ظرف مدت زمان ۴۵ روز شرایط برای برگزاری انتخابات مهیا شود.

بودجه پارالمپیک به طور کامل پرداخت می شود
معاون وزیر ورزش در رابطه با بودجه کمیته ملی پارالمپیک که دو ماهی است پرداخت آن از طرف دولت قطع شده، گفت: دوستان در حال پیگیری موضوع هستند تا برای آن راه حلی پیدا کنند به هر حال ورزشکاران ما باید در مسابقات مربوط به جانبازان و معلولان شرکت کنند کمک می کنیم تا مشکلی پیش نیاید و قطعا آنچه در برنامه بودجه ای کمیته پارالمپیک پیش بینی شده پرداخت خواهد شد.

معرفی شجاعی به عنوان سرپرست فدراسیون تیر و کمان
داورزنی در ادامه با بیان اینکه بهروز منتقمی به عنوان سرپرست فدراسیون گلف معرفی شده است، در خصوص وضعیت فدراسیون تیر و کمان گفت: اساسنامه فدراسیون تیر وکمان در فدراسیون جهانی تصویب شده بود اما مصوبه دولت را نداشت همین مساله باعث ایجاد مشکل شده بود و باید اصلاحات لازم انجام می شد. بر همین اساس اساسنامه تیر و کمان به دولت رفت تا اصلاحات لازم در آن انجام شود. سعی می کنیم ثبت نام کاندیداهای این فدراسیون در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود تا بتوانیم انتخابات آن را برگزار کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: در فدراسیون تیر و کمان بحث هایی وجود دارد که به خاطر آنها وزارت ورزش باید موضوع مدیریت و انتخابات آن را با دقت بیشتری پیگیری کند طی امروز و فردا در خصوص ادامه مدیریت این فدراسیون تعیین تکلیف می کنیم. سعی مان بر این است قبل از عید و نهایتا در نیمه اول فروردین ماه انتخابات را برگزار کنیم. شجاعی هم فعلا کارهای این فدراسیون را پیگیری می کند و شاید هم به عنوان سرپرست معرفی شود.

وزارت ورزش پشت فدراسیون فوتبال است
معاون وزیر ورزش در ادامه در رابطه با مباحث مربوط به میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده حق فوتبال ایران ضایع می شود بر همین اساس جلساتی با مهدی تاج و نمایندگان باشگاه ها داشته ایم و تاکید کردیم که وزارت ورزش کنار باشگاه ها و فدراسیون فوتبال است خواستار این هستیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم اولیه خود که در رابطه با میزبانی ایران برای برگزاری دیدارهای نمایندگانش بود را اجرا کند. تاکید می کنیم وزارت ورزش پشت فدراسیون فوتبال ایستاده است.

اجازه نمی دهیم به باشگاهها آسیبی وارد شود
در ادامه داورزنی در مورد صحبت های مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است دیدار نمایندگان ایران به میزبانی عمان برگزار شود، گفت: از نهادها و مراکز مختلف اظهارنظرهای متفاوتی می‌شود و همین موضوع در روند پیگیری کار ایجاد مشکل می کند. تمام تلاشمان را می کنیم تا به باشگاهها آسیب وارد نشوند و همه گونه از آنها حمایت می کنیم.

شرایط قطر با ایران فرق دارد
داورزنی همچنین در مورد اینکه قرار است دیدار نمایندگان قطر در همین کشور برگزار شود تاکید کرد: شرایط قطر با ایران متفاوت است. امیدواریم رئیس فیفا تحت تاثیر لابی ها قرار نگیرد

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد اینکه بالاخره نتیجه لابی های وزیر ورزش با رئیس ای اف سی چه شد، گفت: از ۱۷ نفر اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۱۴ نفر به برگزاری دیدارها به صورت رفت و برگشت رای داده اند. منتظر هستیم شرکت ایرلندی گزارش خود را در مورد وضعیت ایران و بازدیدی که از کشورمان داشت، ارائه دهد ضمن اینکه قرار است رئیس فدراسیون فوتبال به ایران بیاید. امیدواریم وی واقعیت های ایران را ببیند تا تحت تاثیر لابی ها قرار نگیرد.

تیم ملی فوتبال بدون دغدغه به روسیه می رود/ تخصیص ۱۱۷ درصد بودجه فوتبال
وی همچنین با با بیان اینکه ۱۱۷ درصد بودجه فدراسیون فوتبال پرداخت شده یادآور شد در مورد کمک های مالی دیگر و بحث کمک ۱۰ میلیارد تومانی، معاونت مالی وزارت ورزش در حال پیگیری است. با توجه به صعود تیم ملی فوتبال، شرایطی رقم خورد تا پرداختی ها به این فدراسیون سریع تر باشد. در کل هر حمایتی لازم باشد انجام می دهیم تا تیم ملی بدون دغدغه در مسابقات شرکت کند. خیال مردم راحت باشد که برنامه های تیم ملی فوتبال اجرا خواهد شد.

دعا می کنیم مشکلی برای کشتی پیش نیاید
محمدرضا داورزنی همچنین در رابطه با تعلیق کشتی ایران گفت: بعد از اتفاقات کشتی، کمیته ای تشکیل شد تا موضوع را بررسی کند و به اتحادیه جهانی کشتی اعلام نظر کند. در این میان این گونه مطرح شد که کمیته بین المللی المپیک در این زمینه تهدید کرده است. رئیس اتحادیه جهانی کشتی هم اعلام کرد که کمیته بین المللی المپیک به این پرونده ورود کرده و فشار آورده تا با ایران برخورد شود. با همه اینها هیچ چیز قطعی نیست. به رسول خادم گفته ایم هر اقدامی لازم است انجام دهد. دعا می کنیم اتفاقی نیفتد اما تهدید اتحادیه جهانی برای تعلیق کشتی ایران جدی است.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.