محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات نوروز اعلام شد

با توجه به حجم فزاینده سفر در ایام تعطیلات نوروز ۹۷ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در راهها و تسهیل عبور و مرور مرکز مدیریت راه های کشور، محدودیت های ترافیکی از ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۷ را اعلام کرد.

کد خبر : 68225
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 - 9:11

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، این محدودیت ها در قالب محدویت های کلی راهها، راههای اصلی و جاده های فرعی، محموله های ترافیکی و خودروهای ترانزیتی حامل مواد سوختی اعلام شده است.

** ‌محدودیت های کلی راهها
۱- عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها، راههای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر راههایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.
۲- در تمامی راههای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.
۳- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در روز ۱۳ فروردین ماه ۹۷ در تمام راههای برون شهری کشور ممنوع خواهد بود.
۴- تردد کامیون های حامل کود شیمیایی در ایام تعطیلات پایان اسفند ماه و نوروز به جز روزهای ۲۸، ۲۹ و همچنین ۴، ۵، ۱۲ و ۹۷فروردین ماه سال ۹۷ با رعایت مقررات و ضوابط در جاده های سراسر کشور به جز راههای هراز و کندوان بلامانع است.

** محدودیت های جاده ها
۱- جاده کرج – چالوس
تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در مسیر کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ الی ساعت ۰۶:۰۰ صبح روز بعد روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ اسفندماه سال جاری و همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و ۸ فروردین ماه سال ۹۷ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸:۰۰ همان روز الی ساعت ۰۶:۰۰ صبح روز بعد از میدان امیرکبیرکرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه در جاده کرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۴ فروردین ماه ۹۷ و نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ۹۷ تا ساعت ۰۳:۰۰ بامداد روز بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ همان روز الی ساعت ۰۳:۰۰ روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

۲- جاده هراز
تردد انواع تریلر در جاده هراز همچنان ممنوع است و تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ اسفندماه و روزهای پنجشنبه ۹ و ۱۶ فروردین ماه ۹۷ و همچنین از ساعت ۰۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای پنجشنبه، جمعه و سه شنبه ۲۴ ، ۲۵ و ۲۹ اسفند و روزهای شنبه و جمعه ۴ ، ۱۰ و ۱۷ فروردین ماه از تهران به آمل و بالعکس ممنوع شده است.
تردد انواع وسایل نقلیه در مسیر هراز از ساعت ۱۳:۰۰ روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه تاریخ های ۳، ۴، ۱۲، ۱۳ و ۱۷ فروردین ماه سال ۹۷ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء)‌ بصورت یکطرفه خواهد بود.

۳- جاده فیروز کوه
تردد انواع تریلرها از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ و ۲۸ اسفندماه و ۹ و ۱۶ فروردین ماه از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.
تردد کلیه تریلرها از ساعت ۰۶:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روز ۲۹ اسفندماه تا ۴ فروردین ماه سال ۹۷ و همچنین روزهای جمعه ۱۰ و ۱۷ فروردین ماه سال ۹۷ از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

۴- آزاد راه کرج – قزوین
تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و ۹ و ۱۰ فروردین ماه در مسیر غرب به شرق از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۴، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۷ فروردین ماه ممنوع شده است.

۵- جاده قدیم قزوین – رشت و بالعکس
از ساعت ۱۰:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ و ۲۸ اسفند ماه سال جاری، از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز ۲۹ اسفندماه، از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۴، ۹، ۱۰، ۱۲ ، ۱۴ و ۱۷ اسفندماه تردد انواع تریلر و کامیون در این مسیر ممنوع شده است.

۶- جاده قدیم ساوه – همدان و بالعکس
از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر ۲۸ اسفندماه الی ساعت ۲۴:۰۰ یکم فروردین ماه ۹۷ ، از ساعت ۰۷:۰۰ ۱۲ فروردین ماه الی ساعت ۰۷:۰۰ ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ و از ساعت ۰۷:۰۰ روز ۱۷ اسفندماه الی ساعت ۰۷:۰۰ روز ۱۸ اسفندماه سال جاری ممنوع است.

۷- راههای اردبیل – آستارا ، اردبیل – سرچم و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ ، ۲۸ و ۲۹ ، از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۴ ، ۹ ، ۱۰ و ۱۲ فروردین ماه سال ۹۷ ممنوع خواهد بود.

۸- راههای مشهد – قوچان ، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و بالعکس
از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۲:۰۰ روزهای ۲۴ ، ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۱ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۴ و ۱۷ فروردین ماه سال ۹۷ ممنوع شده است.

۹- جاده شیروان – بجنورد – چمن بید – جنگل گلستان و بالعکس
در ساعات و تاریخ های ذیل در این جاده ممنوع است:
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری، از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۱، ۹ ، ۱۲ ، ۱۴ و ۱۷ ممنوع خواهد بود.

۱۰- مسیرهای گلوگاه -گرگان – جنگل گلستان – چمن بید و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و در ادامه از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۱ ، ۹ ، ۱۲ ، ۱۴ و ۱۷ اسفندماه در این مسیر ممنوع است.

۱۱- جاده دیهوک – کرمان و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۱۴ و ۱۷ فروردین ماه از مسیر دیهوک – کرمان و بالعکس ممنوع شده است.

۱۲- جاده یزد – طبس و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۲:۰۰ روزهای ۲۵ ، ۲۸ و ۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۱ ، ۴ و ۱۲ فروردین ماه در این مسیر ممنوع خواهد بود.

۱۳- راههای بانه – سقز- دیواندره – سنندج و مریوان – سنندج و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ ، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۴ ، ۹ ، ۱۲ و ۱۷ ممنوع است.

۱۴- راههای اصلی استان بوشهر
تردد انواع کامیون های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روز ۲۵ و ۱۴ فروردین ماه ۹۷ در راههای اصلی استان بوشهر ممنوع است.

۱۵- جاده های پلدختر – اسلام آباد و پلدختر – اندیمشک و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۱۲ و ۱۷ فروردین ماه ممنوع خواهد بود.

۱۶- راههای یاسوج – اصفهان، یاسوج – بابا میدان، گچساران – باشت و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۱ ، ۴ ، ۱۰ و ۹۷ ۱۲ ممنوع شده است.

۱۷- جاده های سلفچگان – قم، جاده قدیم کاشان – قم، آزادراه کاشان – قم، جاده قدیم تهران – قم و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۴ و ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ ممنوع است.

۱۸- راههای بندرعباس – سیرجان و انار – شهربابک و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۹ اسفندماه و ۱۴ فروردین ۹۷ در این مسیر ممنوع است.

۱۹- جاده های سیرجان – بافت، جیرفت – بندرعباس و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ اسفندماه و همچنین ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ ممنوع شده است.

۲۰ – مسیر گچساران – بهبهان – رامهرمز و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ و ۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۴ و ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ ممنوع خواهد بود.

۲۱- جاده ایذه – شهرکرد و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۵ و ۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۴ و ۱۴ فروردین ماه ۹۷ و تردد کلیه اتوبوس های کاروان راهیان نور از ۲۸ تا ۱۷ فرودرین ماه در جاده فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهرکرد بعنوان مسیر جایگزین تعیین می گردد.

۲۲- جاده جیرفت – بم – کرمان و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز ۱۲ فروردین ماه ۹۷ ممنوع است.

۲۳- جاده زابل – زاهدان و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روزهای ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۹۷ ممنوع خواهد بود.

۲۴ – راههای اصفهان – بروجن – لردگان – ایذه و لردگان – یاسوج و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ سال جاری و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۱ ، ۴ ، ۱۰ و ۱۴ ممنوع شده است.

۲۵- جاده نائین – خور – طبس و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۱ ، ۴ ، ۱۰ و ۹۷ ۱۲ فروردین ماه ممنوع خواهد بود.

۲۶- راههای شیراز – نورآباد – گچساران ، شیراز – کازرون – بوشهر و بالعکس
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای ۱ ، ۴ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۴ و ۱۷ فروردین ماه سال ۹۶ ممنوع خواهد بود.

پ) محدودیت های محموله های ترافیکی
۱- حمل و نقل محموله های ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه ۲۶ اسفندماه تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه ۵ فروردین ماه و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه ۹۷ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه ممنوع خواهد بود.
۲- صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از ۲۶ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ ممنوع خواهد بود.
تبصره : برای روزهای ۶ ، ۷ و ۹۷ ۸ فروردین ماه ۹۷ صرفاً برای محموله های ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور صادر می گردشود.

ت) محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی
ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی در داخل کشور از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه ۲۶ اسفندماه سال جاری الی ساعت ۰۷۰۰ صبح روز دوشنبه ۶ فروردین ماه ۹۷ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه الی ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ ممنوع می باشد، ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۳۹۷ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.