محاکمه سه مأمور پس ازمرگ/ افشای رازجنایت درجنگل

رازقتل زن جوان که قربانی جنایت مرموزی در شمال کشورشده بود در تجسس‌های پلیس جنایی استان گلستان فاش شد.

کد خبر : 56038
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1396 - 8:22

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، ساعت هشت صبح یکشنبه سوم دی ۹۶ جسد زن جوان ناشناس دراعماق جنگل‌های استان گلستان کشف شد. مأموران پس‌از حضور درمحل حادثه دریافتند صورت وی توسط حیوانات خورده شده و قابل شناسایی نیست.ازسوی دیگرتیم جنایی پس از بررسی‌های مقدماتی این فرضیه را مطرح کردند که زن جوان چند روز قبل به قتل رسیده وجسدش درجنگل رها شده است.سپس با دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان جسد برای شناسایی و تعیین علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد. سرانجام با تحقیقات تخصصی هویت قربانی شناسایی شد.این درحالی بود که پزشکی قانونی اعلام کرد مقتول با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است.
به گفته سرهنگ تجری- فرمانده انتظامی گالیکش- مأموران پلیس آگاهی شهرستان گالیکش پس از تحقیقات تخصصی ردپای متهم اصلی را دراستان لرستان به دست آوردند. آنها پس‌از هماهنگی‌های لازم راهی لرستان شده و پس از سه روز اقامت در این استان، سرانجام عامل جنایت را به دام انداختند.جنایتکار۲۲ ساله که ازبستگان مقتول بود پس‌از انتقال به شهرستان گالیکش اعتراف کرد به خاطراختلاف‌های شدید، زن ۱۹ ساله را به شمال کشانده و با شلیک دوگلوله او را از پا درآورده است. هم‌اکنون تحقیقات تخصصی در این‌باره ادامه دارد.

محاکمه سه مأمور پس ازمرگ
سه مأمور پلیس به اتهام مباشرت در قتل پسرجوان، در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند اما هرسه منکراتهام قتل شدند. رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۰ به‌دنبال تماس‌های مکرر اهالی نارمک که از آزار واذیت‌های پسر جوانی به ستوه آمده بودند دردستورکارقرارگرفته بود. مأموران نیز باتوجه به شکایت اهالی پسر جوان را دستگیر وبه کلانتری منتقل کردند. پس از یک هفته بازجویی پسر جوان به زندان انتقال یافت اما به‌طور ناگهانی فوت کرد. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد پسر جوان در اثر ضرب وشتم جان باخته است. بنابراین اولیای دم از مأموران پلیس شکایت کردند و آنها را عامل قتل فرزندشان معرفی کردند. صبح دیروز سه مأمورهمراه وکلای خود در شعبه هم دادگاه کیفری به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور حجت‌الاسلام تقویان و ملکی -مستشاران دادگاه- پای میز محاکمه ایستادند. ابتدا اولیای دم خواستار اشد مجازات متهمان شدند. سپس هرسه مأمور در جایگاه قرار گرفتند و با انکار قتل پسر جوان اتهاماتشان را رد کردند.
سپس قضات از والدین پسر جوان پرسیدند آیا راضی هستند ادامه جلسه با اجرای مراسم قسامه وادای سوگند متهمان برگزارشود ودیه مقتول نیزاز صندوق بیت المال پرداخت شود که مادر مقتول این پیشنهاد را نپذیرفت وگفت قاتلان فرزندم باید قصاص شوند. بنابراین پایان جلسه را اعلام کرده و برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.

قصاص،مجازات مردی که همسرسابقش را کشت

مرد معتاد که با اطلاع از ازدواج همسر سابق‌اش، او را در محل کارش با ضربات چاقو به قتل رسانده بود با درخواست پدر و مادر مقتول و فرزندانش، از سوی قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.
دو سال قبل کسبه محله‌ای در ورامین با پلیس تماس گرفتند و  از کارد‌آجین‌شدن زنی جوان در یک فروشگاه لباس خبر دادند. بلافاصله مأموران خود را به آنجا رسانده و با جسد غرق در خون لاله روبه‌رو شدند. آنها ضمن تحقیق پی بردند این زن دو فرزند داشته که مدتی قبل از همسرش جدا شده و پس ازعقد موقت با مرد دیگری زندگی می‌کرده است. همسر سابق لاله، پس از دستگیری قتل را پذیرفت ،اما مدعی شد قصدی برای کشتن همسرسابق‌اش نداشته است.بدین‌ترتیب پس ازتکمیل تحقیقات، محاکمه متهم صبح دیروزدر شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه، پدر و مادر لاله به‌عنوان اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و برای داماد سابق‌شان درخواست قصاص کردند. پدر مقتول گفت: لاله به این دلیل که شوهرش بشدت بداخلاق و معتاد بود، از او جدا شد. این مرد دخترم را کتک می‌زد و شکنجه‌اش می‌کرد. وقتی هم به زندان افتاد، دخترم از او جدا شد و حضانت بچه‌ها را هم گرفت، بعد هم برای خودش مغازه لباس فروشی راه انداخت تا زندگی خود و فرزندانش را اداره کند. ضمنا به عقد موقت مردی هم درآمده بود و زندگی خوبی داشتند؛ اما داماد سابقم مدام او را اذیت می‌کرد و دست‌بردار نبود. یک بار به مغازه‌ دخترم رفته ‌بود تا او را بکشد؛ اما دخترم متوجه شده و آژیر مغازه را به صدا درآورده بود و همسایه‌ها به کمکش آمده بودند، ولی بار دوم دخترم متوجه او نشده‌ بود و قبل از اینکه واکنشی نشان بدهد با ضربات کارد از پا درآمد.» سپس دو فرزند نوجوان مقتول در جایگاه ایستادند و خواستار قصاص پدرشان شدند.
وقتی نوبت دفاع به متهم رسید، اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: «من لاله را خیلی دوست داشتم. ما زندگی خیلی خوبی داشتیم همه به زندگی ما غبطه می‌خوردند تا اینکه اختلاف بین من و همسرم بالا گرفت و لاله من را به خاطر مهریه و نفقه به زندان انداخت. چندبار به او گفتم رضایت بدهد تا از زندان آزاد شوم؛ اما قبول نکرد. می‌گفت باید در زندان بمانی تا آدم شوی. درواقع او را برادرش تحریک می‌کرد چون برادرش از من بدش می‌آمد. وقتی از زندان بیرون آمدم، متوجه شدم بعد از طلاق ازدواج کرده که خیلی ناراحت شدم. ضمن اینکه نمی‌توانستم بچه‌ها را ببینم و این موضوع اذیتم می‌کرد. روزحادثه هم می‌خواستم با چاقو او را بترسانم و روی بدنش خط بیندازم؛ اما نمی‌دانم چرا او کشته شد.»
پس ازپایان اظهارات متهم، هیأت قضایی برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و صبح دیروز این مرد را به قصاص محکوم کردند.

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.