مجموعه شعر‌ سیدعلی صالحی در صدر پرفروش‌ها

مجموعه شعر «دختر ویولن زن درکوچه‌های برفی آذرماه» اثری تازه سیدعلی­ صالحی در صدر پرفروش­‌های شعر در هفته اول تابستان قرار گرفت. سیدعلی صالحی، شاعر نامی و شناخته شده‌­ در میان علاقه‌مندان شعر، پس از سه سال اثری را منتشر کرده است.

کد خبر : 19425
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1396 - 7:50

پایگاه خبر ججینمجموعه شعر‌ سیدعلی صالحی در صدر پرفروش‌ها
به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از  (ایبنا)

«اسکارلت دهه شصت» اولین مجموعه شعر سجاد افشاریان است که در مدت اخیر مورد توجه قرار گرفته و در هفته های اخیر فروش خوبی را تجربه کرده است. افشاریان که فعال در حوزه های تئاتر و سینماست اولین تجربه کتاب شعرش با استقبال خوبی روبرو شده و در لیست فروش کتاب شعر این روزها اغلب در بخش پرفروش‌ها قرار دارد.

«بلقیس و عاشقانه‌های دیگر» مجموعه شعری از نزار قبانی که با ترجمه موسی بیدج از سوی نشر ثالث روانه بازار شده است که در جدول پرفروش های این هفته قرار دارد. نزار قبانی دیپلمات، شاعر و ناشر سوری که با شعرهای عاشقانه‌اش مشهور است. «باران یعنی تو برمی‌گردی» با ترجمه یغما گلرویی، «بیروت، عشق و باران» باترجمه رضا عامری، «عشق پشت چراغ قرمز نمی‌ماند» با ترجمه مهدی سرحدی، «عاشقانه سرای بی همتا» با ترجمه رضا طاهری، «داستان من و شعر» با ترجمه غلامحسین یوسفی و یوسف بکار، «در بندر آبی چشمانت» با ترجمه احمد پوری، «تا سبز شوم از عشق»، با ترجمه موسی اسوار، «صد نامه عاشقانه» با ترجمه رضا عامری، «گنجشک‌ها ویزا نمی‌خواهند» با ترجمه انسیه سادات هاشمی، «ماهرانه بازی کردم؛ این هم کلیدهایم» با ترجمه انسیه سادات هاشمی، «عشق ما روی آب راه می‌رود» با ترجمه مجتبی پورمحسن و مهرناز زاوه از جمله آثار منتشر شده از این شاعر به زبان فارسی است.

کتاب‌های «هوا را از من بگیر خنده ات را نه» مجموعه شعری از پابلو نرودا با ترجمه احمد پوری،«آشویتس خصوصی من» مجموعه حسن همایون، «ماه و ماهی» اثر  ترانه‌سرای نیشابوری علیرضا بدیع «کتاب» مجموعه شعر «فاضل نظری» از انتشارات سوره مهر، «دریاپری کاکل زری» سروده‌های گلی ترقی از  انتشارات فروزان، «سکته سوم» از زنده‌یاد غلامرضا بروسان از نشر نیماژ و «گورکن‌ها گریه‌هایشان را عمیق‌تر حفر می‌کنند» از مجید تیموری، نشر  مروارید  دیگر آثار پرفروش هفته ائل تابستان در بخش شعر بودند.

این گزارش، براساس آمار فروش کتاب­فروشی‌ چشمه کورش، شهرکتاب‌ مرکزی، کتاب­فروشی‌افق، کتاب­فروشی‌ثالث، کتاب­فروشی‌پنجره، کتاب­فروشی‌ترنج و همچنین کتاب­فروشی فرازمندرشت و کتابکده فرهنگ زنجان تنظیم شده است.

ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب
۱ دختر ویولن زن درکوچه‌های برفی آذرماه سید علی صالحی چشمه ۱۰۰۰۰  در بخشی از معرفی این مجموعه آمده است: «یکى از نخستین نشانه‌هاى شعر حکمت، برهنه بودن از جامه‌ى چرک تکلف است. ما تازه در آغاز راه‌ایم و رؤیاهاى شریف پیش رو داریم. این کشف، یک پیشنهاد و این پیشنهاد، یک کشف است: زبانِ زبان‌ها! شعر حکمت، با روح شعر کار دارد، نه نزاع بیهوده و تقابل شعر نو و شعر کهنه. تو شعر حکمت بیاور، حالا به هر سیاق و به هر سلوک.»
۲ اسکارلت دهه شصت سجاد افشاریان چشمه ۱۰۰۰۰  افشاریان در باره این کتاب نوشته است: «اسکارلت دهه شصت با تلاش بهرنگ جان کیائیان و رُفقاى ناب نشر چشمه به نمایشگاه کتاب رسید دستچینِ بیش از یک دهه کلماتِ جان­ام به این کتاب تبدیل شده و حالا همین لحظه به هیچ کلمه­اى تبدیل نمى شود.
۳ بلقیس و عاشقانه‌های دیگر نزار قبانی-موسی بیدج ثالث ۱۰۵۰۰  بخشی از شعرهای نزارقبانی برای همسرش بلقیس سروده شده است.بلقیس‌الراوی، همسر شاعر در جلوی سفارت عراق دربیروت به دلیل بمبی که در ماشینش گذاشته شده بود، کشته شد و شاعر قصیده بلقیس را برای او سروده است.
۴ هوا را از من بگیر خنده ات را نه پابلو نرودا- احمد پوری چشمه ۱۵۰۰۰  در قسمتی از متن کتاب آمده است: چه دل‌نگرانی گاه وقتی که با منی و من پیروزتر و سرفرازتر از دیگر مردان! زیرا نمی‌دانی که در من است پیروزی هزاران چهره‌ای که نمی‌توانی ببینی هزاران پا و قلبی که با من راه سپرده‌اند نمی‌دانی که این من نیستم «من»ی وجود ندارد من تنها نقشی‌ام از آنان که با من می‌روند!
۵ آشویتس خصوصی من حسن همایون چشمه ۱۴۰۰۰  مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه و سیاسی حسن همایون در سه­فصل «شکنجه‌شده‌ها»، «عاشقانه‌هایی ناتمام برای آنا» و «خرده‌روایت‌هایی از هراس و انزوا»
۶ ماه و ماهی علیرضا بدیع چشمه ۷۰۰۰  مجموعه غزل «ماه و ماهی»، سروده علیرضا بدیع، از تازه‌های نشر چشمه است اشعار این کتاب در گذشته توسط حجت اشرف‌زاده اجرا شده است.
۷ کتاب(فاضل نظری) فاضل نظری سوره مهر ۱۰۰۰۰ «کتاب» فاضل نظری شامل ۴۰ مورد از غزل‌های این شاعر است که در آن به مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان پرداخته می‌شود.
۸ دریاپری کاکل زری گلی ترقی فروزان ۲۲۰۰۰  مجموعه شعر کوچکی از گلی ترقی که داستانی درباره­ی یک پری دریایی. این داستان را شاعر با زبانی ساده و کودکانه و با نمک به صورت شعر بیان کرده است.
۹ سکته سوم غلامرضا بروسان نیماژ ۹۵۰۰  کتاب «سکته سوم» مجموعه شعری سروده‌ی زنده یاد «غلامرضا بروسان»، شاعر معاصر است. این مجموعه ۵۳ غزل‌، ۳۴ رباعی‌ و تعدادی ترانه‌ را دربرمی‌گیرد. غلامرضا بروسان در ۲۲ آذر ۱۳۵۲ در مشهد متولد شد و در ۱۵ آذر ۱۳۹۰درگذشت.
۱۰ گورکن‌ها گریه‌هایشان را عمیق‌تر حفر می‌کنند مجید تیموری مروارید ۷۰۰۰  کتاب شعر بلند «گورکن‌ها گریه‌هایشان را عمیق‌تر حفر می‌کنند» در ۶۳ صفحه منتشر شد. این اثر به زنده‌یاد شهرام شیدایی و زنده‌یاد صمد تیمورلو تقدیم شده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.