مجبوریم ۵ صبح بیدار شویم و وزن کم کنیم!

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جام تختی می‌گوید: وزن‌کشی در صبح روز مسابقات به ضرر کشتی است و فشار زیادی را به کشتی‌گیران وارد می‌کند چرا که مجبورند از ساعت پنج صبح بیدار شوند و خود را برای وزن‌کشی و رسیدن به سر وزن آماده کنند.

کد خبر : 60859
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 7:24

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، فرشاد بلفکه  درباره حضور در رقابت های کشتی فرنگی جام تختی اظهار کرد: خدا را شکر سطح مسابقات بالا بود تا جایی‌که در این چند ساله جام تختی در چنین سطحی برگزار نشده بود. تیم‌هایی مثل قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، با تمام قوا و شاید تیم‌هایی که برای جام جهانی می‌برند را به این مسابقات آورده بودند و همین امر سطح مسابقات را بسیار بالا برده بود.

فرنگی‌کار وزن ۷۲ کیلوگرم ایران در جام تختی درباره بیماری کشتی‌گیران ایران پیش از این رقابت‌ها گفت: پیش از آغاز مسابقات، یک هفته در ماهشهر اردو زدیم و متاسفانه ۸۰ درصد تیم دچار آنفلوآنزا شدند و همین موضوع، کارایی کشتی‌گیران ما را کاهش داد. البته فرنگی‌کاران ایران با این وجود تا جایی که توان داشتند، کم نگذاشتند. خود من هم مدال برنز را گرفتم، هرچند که از خودم راضی نیستم. ولی با توجه به شرایطی که وجود داشت، خدا را شاکرم که دست خالی از این مسابقات برنمی‌گردم. اگر کادر فنی صلاح بداند، در مسابقات آسیایی روی تشک بروم، ان‌شاءالله آنجا بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم.

فرشاد بلفکه کشتی فرنگی

وی درباره شکست در برابر حریف قزاقستانی نیز عنوان کرد: او در مسابقات جهانی پاریس به مدال نقره رسید. با این وجود من اینجا می‌توانستم او را شکست دهم. مطمئنا اگر در مسابقات بعدی با او کشتی بگیرم، شک ندارم که او را شکست می‌دهم. به هر حال با توجه به اینکه قانون تغییر کرده بود و تا روز وزن کشی نیز اطلاع دقیقی از وزن‌کشی نداشتیم، این موضوع کمی کار را سخت کرده بود.

بلفکه با بیان اینکه کادر فنی هم زحمت خود را کشید تصریح کرد: زمان زیادی برای آشنایی با قوانین جدید در این تورنمنت نداشتیم و قوانین تا حدی برایمان نا آشنا بود. از سوی دیگر نظر اکثر داوران با یکدیگر فرق دارد و سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

دارنده مدال برنز جام تختی درباره قانون وزن‌کشی در دو روز نیز خاطرنشان کرد: به نظر من این موضوع به ضرر کشتی است و فشار زیادی را به کشتی‌گیران وارد می‌کند چرا که کشتی‌گیران مجبور هستند از ساعت پنج صبح بیدار شوند و خود را برای وزن‌کشی و رسیدن به سر وزن آماده کنند تا در نهایت به وزن ایده‌ال برسند. این موضوع خستگی بسیار زیادی را برای ورزشکار به وجود می‌آورد و با هر کدام از کشتی‌گیران صحبت کنید چنین نظری را دارند.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.