مبادله مطلوب اطلاعات اقتصادی با استقرار طرح جامع مالیاتی

معاون توسعه مدیریت سازمان امور مالیاتی گفت:با استقرار طرح جامع مالیاتی گام های مثبتی درجلوگیری از فرار مالیاتی برداشته و استقرار آن به مبادله مطلوب اطلاعات اقتصادی منجر شده است.

کد خبر : 29228
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 6:18

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهرا؛ محمد ابراهیم طریقت با اعلام اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی در درجه نخست تعامل با مودیان را مدنظر داریم، گفت: ممانعت از فرار مالیاتی به ویژه برای افرادی که صاحب ظرفیت و توانمندی هستند مورد تاکید است تا ضمن برقراری عدالت مالیاتی، زمینه تولید و سرمایه گذاری به یک میزان برای فعالان اقتصادی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اثرات مفید پرداخت مالیات به خود مردم باز گشته و در حوزه‌های خدماتی صرف می‌شود، اضافه کرد: به دلیل تاثیر مالیات در توسعه اجتماعی و اقتصادی، انتظار می‌رود موضوع مالیات با همکاری رسانه‌ها و همه ارگان‌ها فرهنگ سازی شود.

این مقام مسوول خواستار توجه رسانه‌ها نسبت به فرهنگ سازی مالیات شد و گفت: در وضعیت فعلی باید بتوان درآمدهای کشور را از نفت و گاز به سمت درآمد مالیاتی به ویژه برای نسل‌های آتی هدایت کرد. ماموریت‌های این سازمان به لحاظ کمی و کیفی در قالب بودجه سال جاری و برنامه ششم توسعه تدوین شده و اولویت سازمان تحقق درآمدهای مالیاتی است.

به گفته طریقت تلاش سازمان امور مالیاتی کشور بر این است که با درک واقعیت‌های اقتصادی جامعه و شناخت شاخص‌ها و همچنین رعایت حقوق مودیان بتواند ماموریت‌های محوله را اجرایی کند.


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.