ما به اهداف مان در سوریه رسیدیم و هرگز فریب نمی خوریم

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی تحلیل ها در جهت اختلاف افکنی میان ایران و روسیه تاکید کرد: ایران به اهداف خود در ساقط سازی تروریست های داعش در عراق و سوریه رسیده است و در رسیدن به منافع خود فریب کسی را نمی خورد.

کد خبر : 45593
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 21:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفت وگویی تلویزیونی در شبکه ۲ سیما به بررسی ابعاد و تحولات و پیروزی های اخیر در نابود ساختن داعش و تروریست ها در سوریه و عراق پرداخت.
وی درباره نقش روسیه در پیروزی های اخیر و این که برخی معتقدند روسیه این پیروزی را به نام خود ثبت کرده و منافع بیش تری را نسبت به ایران به دست آورده با بیان این که ” حتما روس‌ها نقش موثری در حوزه سیاسی و نظامی در بحران سوریه داشته اند” افزود: روس ها در مقابله با اقدامات بین المللی علیه سوریه در سازمان ملل، حمایت هوایی نظامی و غیره داشتند اما به این مساله توجه کنید که بحران سوریه از ژانویه ۲۰۱۱ شروع شد و روس ها در ۲۰۱۵ وارد عمل شد.

شمخانی ادامه داد: در آن چهار سال که روسیه وارد عمل نشده بود، ایران، سوریه، مقاومت و انرژی های پنهان اجازه ندادند تا اهداف تروریست ها در ساقط کردن بشار اسد محقق شود.
شمخانی بر نقش “موثر و تاخیری روسیه تاکید کرد و گفت: برخی معتقدند حالا که پیروزی حاصل شده است روند می تواند میان ایران و روسیه به یک رقابت منفی تبدیل شود و از طرف برخی عناصر داخلی خودمان هم هستند که همواره این ذهنیت را دارند که روس ها در حال فریب دادن ایران هستند (می خندد) اما ما به اهداف خودمان رسیدیم و در رسیدن به منافع مان نیز هرگز فریب نخورده ایم.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.