ماجرای پلمب آبگرم بابل/ جاذبه‌ای که متولی ندارد

آبگرم “ازروی” بابل که بدون متولی در قلب جنگل های هیرکانی در روستای آری واقع در بخش بندپی شرقی رها شده بود، تا تعیین تکلیف نهایی به دستور مقام قضائی پلمب شد.

کد خبر : 1294509
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 6:47

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، آبگرم”ازرو” که در ۵۰ کیلومتری جنوب بابل در بخش بندپی شرقی در روستای آری واقع شده است یکی از جاذبه های گردشگری جنوب بابل محسوب می شود که مورد اقبال گردشگران داخلی قرار گرفته است.

این آب گرم که بدون متولی رها شده است تنها در پایان هفته یا روزهای تعطیل از سوی دهیاری و شورای روستا یک نفر در آن مکان مستقر می شود تا از هر گردشگر ۵۰ هزار ریال دریافت کند.

با توجه به اینکه در وسط هفته تعداد گردشگر در این روستا که بخواهند از این آب گرم استفاده کنند، به اندازه انگشتان دست می رسند برای دهیاری و شورای روستا صرفه اقتصادی ندارد که به یک کارگر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای یک روز حقوق پرداخت کند تا آنکه این شخص بخواهد زیر ۱۰ عدد بلیت ۵۰ هزار ریالی بفروشد.

همه این عوامل سبب شد که این آبگرم بدون متولی رها شده باشد تا برخی گردشگر در وسط هفته حتی بدون پرداخت همین مبلغ ناچیز ۵۰ هزار ریال بتوانند از این آب گرم استفاده کنند.

یکی از این گردشگران که در روزهای اخیر به این آب گرم مراجعه می کند و هیچ فردی در این مکان ندارد یک قلاده سگ خانگی خود را داخل آبگرم ازرو انداخته و از آن فیلم تهیه می کند. این گردشگر آن فیلم را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بارگذاری و منتشر می کند. این فیلم که به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد مورد توجه و انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

مقام قضائی در دادگاه بندپی بابل تا تعیین تکلیف برای این آبگرم آن را پلمب تا یک متولی و یا سرمایه گذاری برای این مجموعه مشخص شود.

این گردشگر هنجار شکن هم از طریق صفحه شخصی اینستاگرام خود که این فیلم را بارگذاری کرده بود شناسایی شد.

ضرورت متولی برای آبگرم

دهیار روستای آری بیان داشت: با توجه به اینکه این آبگرم رها شده است تعیین تکلیف یک متولی برای آن یک ضرورت است.

جواد آری اظهار داشت: در هفته جاری یکی از گردشگران که آبگرم را بدون متولی دید یک قلاده سگ خانگی خود را به داخل آبگرم انداخت.

وی با بیان این مطلب که با توجه به اینکه سگ می توانست عامل بیماری برای دیگر گردشگران باشد، خاطرنشان کرد: این اقدام ناپسند مورد انتقاد شهروندان و اهالی روستا قرار گرفت.

دهیار روستای آری ادامه داد: از طریق صفحه شخصی فضای مجازی این فرد هنجار شکن شناسایی و ماهیت آن مشخص شد

این دهیار با ذکر این مطلب که این گردشگر در موقع ظهر در وسط هفته اقدام به این کار کرده بود، ادامه داد: این اقدام سبب شد که همه گردشگرانی که از سراسر کشور از این آبگرم استفاده کرده بودند به شدت از این اقدام ناراحت شوند.

بلیت ۵۰ هزار ریالی

دهیار روستای آری ادامه داد: هر گردشگر که از این آبگرم استفاده می کند ۵۰ هزار ریال پرداخت می کند اما بخاطر اینکه در وسط هفته تعداد خیلی کمی گردشگر حضور می یابند برای ما صرفه اقتصادی ندارد که یک کارگردر این آبگرم مستقر کنیم.

آری با ذکر این مطلب که در روزهای تعطیل که حضور گردشگر در این روستا زیاد است یک کارگر با دستمزد روزانه سه میلیون ۵۰۰ هزار ریالی در این آبگرم مستقر می شود، ادامه داد: برای دهیاری و شورای اسلامی روستا صرفه اقتصادی ندارد که برای پنج گردشگری که در وسط هفته قصد استفاده از این آبگرم را دارند یک کارگر مستقر کند.

این دهیار گفت: به دستور مقام قضایی این آبگرم پلمب شد تا با برگزاری جلسه متولی این مجموعه تعیین تکلیف شود.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر است که روستای آری با ۴۸ خانوار و ۲۱۸ نفر جمعیت یکی از ۶۰۰ روستای شهرستان بابل است که در بخش بندپی شرقی بابل در قلب جنگلهای هیرکانی واقع شد که آبگرم ازرو هم در این روستا قرار دارد.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.