ماجرای فرار ۵ زن از آسایشگاه سالمندان

مریم نوقابی کارگردان نمایش عروسکی «امروز چه سالیه»‌ عنوان کرد: ماجرای این نمایش در یک آسایشگاه سالمندان اتفاق می‌افتد که ۵ زن تصمیم به فرار از آنجا دارند.

کد خبر : 83487
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 8:18

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، نمایش «امروز چه سالیه» به نویسندگی فرشته ابراهیمی و کارگردانی مریم نوقابی دوم شهریور ماه در تالار استاد انتظامی دو سانس ۱۷ و ۱۹ در هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی اجرا می‌شود.

مریم نوقابی عنوان کرد: این کاریک نمایش عروسکی بزرگسال است من سال‌های قبل هم در جشنواره حضور می‌یافتم و الان دو سالی است که به عنوان کارگردان حضور پیدا کردم.

وی در ادامه افزود: ماجرای نمایش درباره یک آسایشگاه سالمندان است که چهار زن پیر در آن زندگی می‌کنند ، یک پیرزن جدید به آنها اضافه می‌شود و فکر می‌کند کسی از آمدنش به آنجا اطلاع ندارد بنابراین همه دیگر زنان را تشویق می‌کند که همگی با هم از آنجا فرار کنند و به کشوری که پسرش در آنجا زندگی می‌کند بروند. این اتفاق میافتد و وقتی پیرزن به فرزندش می‌رسد متوجه می‌شود که پسرش او را به آسایشگاه فرستاده و ناامید می‌شود.

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

وی اظهار داشت: داستان اینجا با وقفه‌ای روبه رو می‌شود و اتاق کار پسر نشان داده می‌شود که خواب است و همه این داستان‌ها را در خواب دیده بعد از اینکه تصمیم گرفته مادرش به آسایشگاه بفرست پشیمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه پیرزن‌ها عروسک هستند و تنها دو بازیگر پسر پیرزن و نگهبان آسایشگاه کاراکتر واقعی هستند،گفت: عروسک‌ها کوچک و دکور هم کوچک و همه تاپ‌تیبل است در کل هفت عروسک‌گردان وبازی دهنده روی صحنه هستند.

نوقابی موسیقی کار را هم در یک جاهایی شاد و یک بخش‌هایی طنز و درام به شمار آورد و گفت: کار مجموعا ۵۰ دقیقه است.

وی که از مشهد برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی حضور یافته،گفت: اهمیت این جشنواره خیلی زیاد است چرا که فستیوال واقعی است و رقابتی نیست و تنها مختص عروسک‌ها است.

نوقابی وضعیت تئاتر عروسکی در مشهد را متوسط به شمار آوردو گفت: من در مشهد هم در کار عروسکی ، عروسک گردانی و کارگردانی هستم البته آنطور که در تهران از کار عروسکی استقبال می‌شود این اقبال در شهرستان وجود ندارد امیدوار هستیم که شرایط در مشهد هم بهتر شود.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.