«ماجد فرج» شروع به ساخت یک نیروی مسلح در جنوب نوار غزه کرده‌است

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ماجد فرج، مدیر اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، کار ساخت یک نیروی مسلح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده‌است.

کد خبر : 1308854
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 9:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری زبان شروع به افشای سخت‌ترین و خطرناک‌ترین نقطه در این مرحله حساس کرده‌اند مبنی بر اینکه «چه کسی حکومت غزه را به دست می‌گیرد». به این ترتیب این موضوع دیگر پنهان نیست و در کشوهای مخفی نگه داشته نشده‌است. هویت شخصی که مورد «پذیرش» اسرائیل برای اداره نوار غزه است، فاش شده‌است. این پس از ادعاها درباره«نابودی حماس و پایان جنگ» که صهیونیست‌ها رویای آن را دارند،‌ مطرح می‌شود.

سرلشکر ماجد فرج، مدیر اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، علیرغم مخالفت برخی از شخصیت‌های اسرائیلی با این نام، به عنوان یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت‌ها برای در دست گرفتن اداره نوار غزه، با قدرت به میز مذاکره صهیونیست‌ها بازگشته‌است.

این کانال ادعا کرد که نیروهای فرج – که او روی آنها کار می‌کند – متشکل از خانواده‌هایی است که از جنبش حماس برای توزیع کمک‌ها از جنوب نوار غزه به شمال آن حمایت نمی‌کنند.

پیش از آن، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داده بود که تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت این رژیم اخیرا با تایید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، با فرج دیدار کرده‌است.

کان اشاره کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده‌است که پس از پایان جنگ، رئیس دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین به طور موقت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

این رسانه عبری زبان گزارش داد رژیم صهیونیستی در حال بررسی استفاده از رئیس سازمان اطلاعات فلسطین برای ایجاد جایگزینی برای حماس در روز پس از جنگ است.

در این پیشنهاد تصریح شده‌است که ماجد فرج با کمک چهره‌هایی که هیچ یک از اعضای جنبش حماس نیستند، اداره غزه را بر عهده بگیرد.

ماجد فرج یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیار نزدیک به محمود عباس، رئیس این تشکیلات است و به ادعای رسانه‌های صهیونیست، روابط بسیار خوبی با مسؤولان ارشد دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد. وی مسؤول روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با شاباک است. نام ماجد فرج پیش از این به عنوان جایگزین احتمالی برای محمود عباس مطرح شده بود.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این راستا گفت: مطرح شدن نام ماجد فرج یک مساله عادی است چرا که یکی از شخصیت‌هایی است که بیشترین همکاری را با ما علیه حماس داشته است.

وی گفت: در سطح دستگاه‌های مدنی مانعی برای همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین وجود ندارد چرا که امروزه نیز ما با آنها همکاری می‌کنیم. کابینه باید مشخص کند که به خاطر سیاست یا به خاطر امنیت اسرائیل این کار را می‌کند. اگر به خاطر امنیت است پس با تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری خواهیم داشت.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.