لیستی جدید از آمار و ارقام پرداختی فدراسیون فوتبال

ماجرای پرداختی‌ها در فدراسیون فوتبال طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشته است اما جالب است صادقانه بگوییم که تمامی اسناد منتشر شده پیش از این از روی حسن نیت و برای پاکسازی نبوده و قطعا منافع شخصی گروهی از هر دو طیف در آن دخیل بوده است.

کد خبر : 138333
تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 10:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، طی روزها و ماه‌های اخیر اسناد عجیبی از فدراسیون فوتبال منتشر شده که نشان از شائبه تخلفات و یا هزینه‌های عجیب در آن بوده است. نکته جالبی که البته در این اسناد منتشر شده به چشم آمده، اشاره به اسامی نزدیک به طیف عزیزی خادم بوده است و هیچ‌وقت اسناد به طور کامل منتشر نشده است.

در این بین سوالی که پیش آمد این است که آیا این روشنگری‌ها بر پایه پاکسازی فوتبال بوده است و اگر اینچنین بوده چرا اسامی هر دو طرف درگیر به بیرون درز پیدا نکرده است. ایلنا به اسنادی دست یافته که در کنار اسناد منتشر شده پیش از این نشان می‌دهد که هزینه‌های میلیاردی تنها معطوف به افراد نزدیک به عزیزی خادم نبوده و طرف دیگر ماجرا هم به همان میزان سهم برده است.

عزل شهاب الدین عزیزی خادم، ریاست فدراسیون فوتبال در اسنفدماه رقم خورد و پیش از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای بررسی عملکرد یازده ماهه او، حواشی زیادی طی هفته های اخیر شکل گرفته است.

درحالیکه فدراسیون فوتبال با سرپرستی میرشاد ماجدی از مشکلات مالی گلایه دارد و تیم‌های پایه و رشته‌های نظیر تیم‌ملی فوتبال زنان، فوتسال زنان و همینطور رده‌های پایه دریافتی منظمی نداشته‌اند، با انتشار فیش‌های پرداختی به کارکنان فدراسیون بخشی از حساب‌های مالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

با وجود اینکه حقوق مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی ابتدا مورد توجه بود سپس مشخص شد که مشاوران و افراد نزدیک به رئیس معزول فدراسیون هم ارقامی قابل توجه دریافت کرده اند. طبق اسنادی که دست ایلنا رسیده، در بحث صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی قطر، تنها عده‌ای خاص پاداش دریافت نکرده و این پاداش متعلق به تمامی کارکنان فدراسیون بوده است.

به طور مثال هر یک از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای مسابقات هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق روی هم رفته هر کدام ۳۹ میلیون تومان پاداش داشته‌اند که با حساب مالیات کسر شده، خالص دریافتی ۳۵ میلیون تومان به حسابشان واریز شده است. برای این ۸ نفر روی هم رفته ۲۸۰ میلیون تومان واریزی صورت گرفته است.

در این لیست برای کارکنان قراردادی و بازنشسته فدراسیون هم پاداش در نظر گرفته شده است. در این لیست حداقل پاداش ۵ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان بوده و حداکثر به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. این لیست شامل افرادی از راننده تا حتی مهمانسرا و تشریفات هم می‌شود. در این قسمت از میان ۱۳۳ نفری که داداش دریافت کرده‌اند رقمی معادل با ۱۷۷۸۴۰۰۰۰۰ تومان هزینه شده است که گفته می‌شود همگی دارای مصوبه هیات‌رییسه است و مشخص نیست اسناد به چه دلیلی با برچسب تخلف در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

ناگفته نماند در لیستی دیگر که مربوط به لیست پاداش بازی مقابل سوریه است، مشخص شده که سهم اعضای همراه با تیم ملی نزدیک به ۸ میلیون تومان بوده و بازیکنان هم هر کدام ۴۱۴۰۰۰۰۰ تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

پیش از این، گروهی که در فدراسیون فوتبال بعد از عزل رییس مستقر شده‌اند، مبلغ حقوق و مزایای عزیزی خادم در دوره ریاستش در فدراسیون را منتشر کردند و اعلام شد ماهیانه ۲۶ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان بوده و در یک سال ۳۰۳ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان دریافت کرده است. حالا خبرگزاری ایلنا به جزییات بیشتری از حقوق اعضای هیات‌رییسه دست یافته است. در این لیست آمده یکی از اعضای هیات‌رییسه که مسئولیت حقوقی هم دارد درسال ۱۴۰۰ مبلغ ۰۰۰/۲۸۲/۳۲۴/۲ ریال حق‌الزحمه دریافت کرده است.

 

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.