لیز تراس نیامده رفت

نخست‌وزیر انگلیس که تنها شش هفته از حضورش در خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت می‌گذرد از سمتش استعفا کرد.

کد خبر : 142855
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مهر 1401 - 19:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس که تنها شش هفته از حضورش در خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت می‌گذرد اعلام کرده که از سمتش استعفا می‌دهد. او گفت که قصدش برای استعفا را به اطلاع پادشاه رسانده است.

استعفای لیز تراس بعد از آن صورت گرفت که برنامه اقتصادی ارائه‌شده از سوی او باعث ایجاد شوک در بازارهای مالی شده و تفرقه در میان اعضای حزب محافظه‌کار را در پی داشت.

تراس در حضور ده‌ها خبرنگار گفت که او در دوران «بی‌ثباتی‌های عظیم اقتصادی و بین‌المللی» قدرت را در دست گرفت. او گفت: «اذعان می‌کنم که با توجه به این وضعیت، نمی‌توانیم به وعده‌هایی که به خاطر آنها از سوی حزب محافظه‌کار انتخاب شدم عمل کنم.»

«نیک اردلی»، خبرنگار ارشد رسانه دولتی بی‌بی‌سی گفت: «تا حالا همچین چیزی ندیده‌ام. باید درباره اتفاقی که افتاده صریح صحبت کنم: تراس دیروز گفت که آدم جنگنده‌ای است، اما میزان هرج و مرج در دولت، پارلمان و حزب محافظه‌کار لیز تراس را به جایی رسانده که می‌داند نمی‌تواند کار را ادامه بدهد.»

اردلی در ادامه گفت: «اینها تغییراتی است که با سرعت نور اتفاق می‌افتند. سوال اینجاست که آیا حزب محافظه‌کار می‌تواند بر سر رهبری جدید به توافق برسد و اینکه آیا آنها می‌توانند بدون برگزاری انتخابات عمومی این کار را انجام بدهند یا خیر.»

او تصریح کرد: «با وضعیتی بی‌سابقه مواجهیم و با دوران صدارتی که به طرز بی‌سابقه‌ای کوتاه بود و با بحرانی که در سیاست بریتانیا سابقه نداشته است.»

رسانه‌های انگلیس گزارش داده‌اند انتخابات برای گزینش رهبر بعدی حزب محافظه‌کار هفته آینده برگزار می‌شود. لیز تراس تا زمان انتخاب جانشین، نخست‌وزیر باقی خواهد ماند.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.