لزوم فهم و درک عمیق اربعین/ بستری برای تعجیل در فرج امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری بر لزوم فهم و درک عمیق از اربعین تأکید کرد و این مراسم را بستری برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دانست.

کد خبر : 42542
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 20:10

 

ماندگاری

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری که دوشنبه‌شب در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در موکب احباب الرضا در کربلای معلی با بیان ویژگی‌های قیام سید و سالار شهیدان حسین بن علی(ع)،  به شاخص‌های حسینی شدن اشاره کرد و اظهار داشت:  برای رسیدن به  شور و شعور حسینی باید فهم و درک عمیقی از اربعین داشت.

وی تدبر در آیات قرآن کریم را مهم‌ترین راه دستیابی به فهم و شعور حسینی دانست و افزود: اگر شور و شعور ما برای حضور در اربعین بیشتر شود ظهور امام منتظر زودتر محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری اضافه کرد: با پایان یافتن اربعین نباید همه‌چیز یادمان برود بلکه این نکته همیشه در ذهنمان باشد که «کل یوم عاشورا و کل ارض  کربلا» است.

این محقق و مبلغ دینی در ادامه سخنان خود اهمیت معرفت افزایی در اربعین را یادآور شد و گفت: برای افزایش شور و شعور اربعینی، درک ما از این حماسه باید بیشتر شود.

وی تصریح کرد: محوری که ارتباط ما را با امام حسین (ع) برقرار می‌کند شور و شعور است و با افزایش فهم و بصیرت، ما به آن حضرت نزدیک‌تر خواهیم شد.

این مبلغ دینی سپس برکات اربعین حسینی را برشمرد و با اشاره به نقش و تأثیر فهم و شعور حسینی در زندگی انسان‌ها خطاب به حاضران گفت: آن‌هایی که به‌دوراز لذایذ و شهوات دنیوی هستند فهم و شعور حسینی‌شان بیشتر از دیگران است.

حجت‌الاسلام ماندگاری همچنین آثار ترویج هرچه بیشتر مراسم اربعین در تعجیل در فرج امام زمان(عج) را یادآور شد و تأکید کرد: اربعین یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای تشویق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین است و همان‌طور که در روایات آمده است امام برای زائران خود شفاعت طلب خواهد کرد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.