لالیگا و یک کسب و کار «توپ»!

مسابقات لالیگا در فصل جدید با یک گزینه جذاب برای طرفداران دنبال می‌شود؛ گزینه‌ای که پیش از این در دنیای فوتبال وجود نداشت.

کد خبر : 943622
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 7:01

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، با گسترش بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال در دنیای کسب و کار، ورزش فوتبال هم به این سمت گرایش داشته و از این قاعده مستثنی نمانده است. حدود یک سال پیش، لالیگا، لیگ برتر فوتبال در اسپانیا، اعلام کرد یکی از اولین سازمان‌هایی خواهد بود که توپ‌های مورد استفاده یک مسابقه را با استفاده از فناوری بلاک‌چین تأیید می‌کند.

لالیگا با مشارکت شرکت Gol-Ball برای پیاده‌سازی این سیستم همکاری کرده است. این سیستم قرار شد پس از مسابقات جام جهانی قطر مورد استفاده قرار بگیرد. این فناوری در واقع برای ردیابی تمام توپ‌های استفاده شده در هر مسابقه و جداسازی و شناسایی توپ‌هایی که برای به ثمر رساندن هر یک از گل‌ها به کار گرفته شده، استفاده می‌شود.

این فناوری منحصر به فرد پیش از این در دنیای فوتبال مورد استفاده قرار نگرفته بود و در واقع خود بازیکنان گلزن هم پس از مسابقات اطمینان نداشتند که آیا با توپی که گل زده بودند به خانه می‌روند یا نه. البته با این فناوری دیگر بازیکنان نمی‌توانند با توپی که گل زده‌اند به خانه بروند چون قرار است لالیگا از این طریق یک درآمدزایی با چاشنی مسابقه داشته باشد.

با بررسی سایت Gol-Ball متوجه می‌شویم که پس از هر بازی در لالیگا، توپ‌های به کار گرفته شده در یک بازی در مسابقه‌ای شرکت داده می‌شوند. برای مثال برای در اختیار داشتن توپ گل لامینه یامال در مصاف با گرانادا، باید ابتدا کلکسیون این گل را که مانند یک کارت است خریداری کنید. خرید هر کلکسیون با توجه به بازیکن مورد نظر و موقعیت آن، مانند گل یا ارسال کرنر، بین ۲ تا ۱۰ یورو به فروش می‌رسد.

پس از هر بازی، برای خرید یک کارت معمولا تا یک هفته فرصت دارید و در پایان فرصت، مسابقه شروع می‌شود. مسابقه به این شکل است که طی ۲۴ ساعت، باید به سوالات سایت پاسخ بدهید. در صورت ارسال پاسخ اشتباه از دور مسابقه حذف می‌شوید.

در صورتی که تمام سوالات را به درستی پاسخ دهید به توپ مورد نظر می‌رسید. اگر چند شرکت کننده به تمام سوالات پاسخ درستی بدهند، آن زمان به ترتیب بیشترین تعداد پاسخ‌های صحیح در طول بازی و میانگین زمان برای پاسخ‌های صحیح برای معرفی برنده نهایی در نظر گرفته می‌شود. اگر طی این شرایط هم شرکت‌کنندگان برابر باشند، آن زمان یک سوال به عنوان تعیین کننده برنده، در نظر گرفته می‌شود.

پس از برنده شدن، این سایت با توجه به اطلاعات فردی که مطابق آن ثبت نام کرده‌اید با شما تماس می‌گیرد و مدت زمان ارسال توپ را مشخص می‌کند. طبق آخرین اخبار در سایت لالیگا، آخرین بار ۵ ماه پیش برندگان توپ‌های مسابقات به جوایز خود دست پیدا کردند و با انتشار تصاویر آنها مشخص شد که بیش از ۲۰۰ هوادار، توپ‌های مورد نظر را تحویل گرفته‌اند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.