قیمت نفت امسال تا ۱۰۰ دلار افزایش می ‌یابد

تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان پیش بینی کردند، با توجه به احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک پلاس و بهبود روند تولید نفت روسیه در بازار تا نیمه سال ۲۰۲۳، بعید است قیمت نفت برنت امسال از سطح ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

کد خبر : 420666
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 7:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان امروز در یادداشتی پیش بینی کردند،  با توجه به احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک پلاس و بهبود روند تولید نفت روسیه در بازار تا نیمه سال ۲۰۲۳ و به استثنای بروز هرگونه عامل قابل توجه ژئوپلتیکی، بعید است قیمت نفت برنت امسال از سطح ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

در این یادداشت آمده است، اوپک پلاس بعید است که از کَف قیمتی ۸۰ دلار دفاع کند و از اینرو نیازی به سهمیه کاهش تولید در سال جاری نخواهد داشت.

این تحلیلگران مدعی هستند، گروه اوپک پلاس در عوض ۴۰۰ هزار بشکه در روز بر عرضه خود می افزایند.

اما عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز پنج شنبه گفته است، توافق کنونی اوپک پلاس برای کاهش تولید ۲ میلیون بشکه ای تا پایان سال تغییر نخواهد کرد.

به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، با توجه به اینکه انتظار می رود، تولید نفت روسیه تا ماه ژوئن بهبود کامل یابد و قیمت های بالاتر نفت، مانع از خرید نفت از سوی آمریکا برای پر کردن دوباره ذخایر راهبری اش شود، احتمالا توازن عرضه- تقاضا کمتر خواهد شد.

این بانک همچنین برآورد خود از رشد تقاضا برای نفت از سوی چین به عنوان بزرگ ترین واردکننده در جهان را همان ۷۷۰ هزار بشکه در روز حفظ کرد.

به گفته تحلیلگران این بانک، انتظار می رود، چین به علت برداشتن محدودیت های کرونا و افزایش حجم سفرها و به دنبال آن بالا رفتن تقاضا برای سوخت، در سال ۲۰۲۳ رقم بی سابقه‌ای نفت خام وارد کند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.