قیمت مواد غذایی در انگلیس باز هم افزایش یافت

بحران هزینه زندگی در بریتانیا در حال بدتر شدن است و تورم قیمت مواد غذایی به بالاترین سطح خود از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ رسیده است.

کد خبر : 141746
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 9:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بحران هزینه زندگی در بریتانیا در حال بدتر شدن است و تورم قیمت مواد غذایی به بالاترین سطح خود از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ رسیده است.

شرکت تحقیقات بازار کانتار Kantar روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که هزینه مواد غذایی در سال منتهی به اوت ۱۲.۴ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: آخرین رقم به این معنی است که اگر مصرف‌کنندگان برای کاهش هزینه‌ها تغییراتی در عادات خرید خود ایجاد نکنند، میانگین صورتحساب سالانه خرید خواربار از ۴۶۱۰ پوند (۵۴۱۰ دلار) به ۵۱۸۱ پوند (۶۰۸۰ دلار) خواهد رسید.

افزایش شدید قیمت‌ها میانگین صورت حساب سالانه خانوارها را تا ۵۷۲ پوند (۶۷۰ دلار) افزایش می‌دهد و این در حالی است که قشر ضعیف بریتانیا برای پرداخت قبض‌های فزاینده انرژی با مشکل مواجه هستند.

 فریزر مک‌کویت، رئیس بخش خرده‌فروشی در شرکت کانتار در این گزارش گفت: به‌نظر می‌رسد پایانی برای تورم خواربار فروشی وجود ندارد، چرا که سرعت افزایش قیمت مواد غذایی و نوشیدنی همچنان در حال رشد است.

شیر، کره و غذای سگ از جمله کالاهایی هستند که بیشترین تأثیر را از تورم قیمت‌ها داشته‌اند و قیمت‌ها در چهار هفته منتهی به ۱۳ شهریور نسبت به سال قبل به ترتیب ۳۱، ۲۵ و ۲۹ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که خریداران مجبور می‌شوند به فروشگاه‌های تخفیف‌دهنده روی بیاورند و محصولات بیشتری با برچسب مخصوص فروشگاه را در مقایسه با محصولات مارک دار بخرند.

بر اساس این گزارش، فروش محصولات دارای برچسب مخصوص فروشگاه‌ها که در مقایسه با سایر برندها ارزان‌تر هستند، نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.