قیمت سکه و ارز / شنبه ۴ اذر ۱۳۹۶

قیمت انواع سکه طلا ساعاتی پیش از برگزاری حراجی سکه در بانک کارگشایی، در بازار آزاد رو به افول نهاد به شکلی که قیمت سکه تمام طرح جدید با ۷۸ هزار ریال افت به ۱۳ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال رسید.

کد خبر : 46146
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 - 11:04

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، قیمت سکه که این روزها وضعیت حبابی در بازار آزاد دارد، در دو هفته گذشته همواره رو به افزایش بود به شکلی که گفته می شود حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بالاتر از قیمت واقعی فروخته می شود.
به همین خاطر حراج سکه تمام و نیم سکه با نظر بانک مرکزی ساعت ۱۴ امروز (شنبه) در بانک کارگشایی انجام می شود تا تقاضای ایجاد شده در بازار را کنترل و حباب را تخلیه کند؛ این حراجی تا اطلاع ثانوی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه برگزار می شود.
در آستانه برگزاری این حراجی که سال های گذشته نیز در زمان رشد غیرواقعی قیمت ها انجام می شد، قیمت نیم سکه نیز ۲۱۰ ریال کاهش یافت و ظهر امروز به ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال رسید؛ ربع سکه نیز با افت ۸۰ هزار ریالی مواجه شد و ۳ میلیون و ۹۳۷ هزار ریال به فروش رفت.
در معاملات امروز هر سکه گرمی ۲ میلیون ۶۲۰ هزار فروخته می شود که ۲۰ هزار ریال کاهش دارد اما سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز ثابت مانده و ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال عرضه می شود.
در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا یک هزار و ۲۸۸ دلار و چهار سنت به فروش می رود که نسبت به روز گذشته تغییری ندارد اما هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ایران با ۴۳۹۰ ریال رشد یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۴۰ ریال فروخته می شود.

**تحولات بازار ارز
در بازار ارز تهران هر دلار آمریکا امروز با ۳۰ ریال رشد ۴۱ هزار و ۲۷۰ ریال، هر یویو با ۴۳۰ ریال افزایش ۴۹ هزار و ۶۳۰ ریال، هر پوند انگلیس با رشد ۱۶۰ ریالی ۵۵ هزار و ۶۱۰ ریال و هر درهم امارات متحده عربی با افزایش ۱۰ ریالی ۱۱ هزار و ۳۴۰ ریال به فروش می رود.
در سامانه نظارت ارز (سنا) قیمت هر دلار آمریکا ۴۱ هزار و ۱۴۴ ریال، یورو ۴۸ هزار و ۲۶۴ ریال و درهم امارات ۱۱ هزار و ۲۲۵ ریال درج شده که بیانگر میانگین نرخ فروش این ارزها در صرافی های مجاز سراسر کشور است.

 

 

 

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.