قربانی شدن ۵۰۰ کودک طی ۴ ماه جنگ داخلی در سودان

یک سازمان حقوق بشری غیردولتی اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها در سودان، نزدیک به ۵۰۰ کودک سودانی بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر : 832120
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 7:18

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان غیردولتی موسوم به «کودکان را نجات بدهید» امروز سه‌شنبه گزارش داد که طی ۴ ماه جنگ داخلی در سودان، دست‌کم ۴۹۸ کودک سودانی بر اثر سو تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان اعلام کرد که آمار کودکان سودانی جان‌باخته بر اثر سو تغذیه می‌تواند صدها تن از این آمار فراتر باشد.

عارف نور، مدیر این سازمان غیردولتی در سودان هشدار داد: در کشوری که پیش از جنگ، یک‌سوم ساکنان آن با سو تغذیه دست‌وپنجه نرم می‌کردند، کودکان از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که جلوگیری از این رخ‌دادها امکان‌پذیر بود.

وی افزود: از ۱۵ آوریل و آغاز جنگ داخلی در سودان، افزون بر ۴۹۸ کودک سودانی و شاید صدها تن بیشتر از این آمار، جان خود را بر اثر سو تغذیه از دست داده‌اند.

مدیر این سازمان غیردولتی ادامه داد: هرگز تصور نمی‌کردیم که این تعداد بسیار از کودکان سودانی از سو تغذیه جان خود را از دست بدهند، اما واقعیت جدید سودان همین است.

از آن‌جایی که این سازمان نمی‌تواند فعالیت‌های خود را در جریان جنگ ادامه دهد، ناچار شده درمان ۳۱ هزار کودکی که از سو تغذیه رنج می‌برند را متوقف کند؛ این امر نگرانی‌هایی را درباره وخیم‌تر شدن اوضاع کودکان سودانی در پی داشته است.

در ماه مه بود که کارخانه این سازمان که ۶۰ درصد از داروهای غذایی کودکان سودانی را تولید می‌کرد ویران شد.

در نتیجه درگیری میان نظامیان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی که از ۱۵ آوریل آغاز شده است، نزدیک به ۵۰۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۴ میلیون سودانی نیز ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.