فیفا رئیس فدراسیون اسپانیا را موقتا ۹۰ روز محروم کرد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) رئیس فدراسیون اسپانیا را به‌دلیل آزار جنسی بازیکن زنان تیم فوتبال این کشور نقره داغ کرد.

کد خبر : 840673
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 4:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جریان مراسم اهدای جام تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۳، جنی هرموسو، بازیکن این تیم را مورد آزار جنسی قرار داد.

هرموسو نیز دراین‌باره گفته بود که چنین رفتارهایی نباید «بدون مجازات» رها شود. یولاندا دیاز، معاون نخست وزیر اسپانیا آن را آزار جنسی توصیف کرد و خواستار استعفای او شد.

روبیالس در ابتدا منتقدانش را «احمق» توصیف و در ادامه در ویدئویی عذرخواهی کرد. او گفته است که استعفا نمی‌کند؛ موضوعی که خشم بازیکنان و وزرای دولت اسپانیا را برانگیخت و در همین راستا، ویکتور فرانسوس، رئیس شورای ملی ورزش این کشور گفت: دولت امروز روندی را آغاز می‌کند که براساس آن روبیالس باید در پیشگاه دیوان ورزش، توضیحات خود را ارائه دهد و در صورت موافقت دیوان، می‌توانم اعلام کنم که ما او را از فعالیتش تعلیق خواهیم کرد.

پیش‌تر کمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) درباره حرکت منشوری رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جشن قهرمانی تیم زنان این کشور در جام جهانی، پرونده اخلاقی باز کرده بود و حالا در بیانیه‌ای از محرومیت موقت ۹۰ روزه وی از هرگونه فعالیت فوتبالی خبر داد.

بنابه اعلام فیفا، این محرومیت از امروز لازم‌الاجراست. علاوه بر این، این نهاد در دو حکم دیگر علیه روبیالس، اعلام کرد که رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، چه به شخصه و چه از طریق شخص ثالث حق تماس یا تلاش برای تماس با هرموسو یا بستگان و نزدیکان او را ندارد. همچنین فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا و مقامات یا کارمندان این نهاد، چه مستقیم و چه از طریق شخص ثالث باید از تماس با هرموسو و نزدیکان و بستگان وی اجتناب کنند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.